به وبلاگ روزشمار جنبش کارگری ایران خوش آمدید roozshomar2@yahoo.com

وبلاگ روزشمار کارگری بااعتقاد به مبارزات مستقل کارگران دربرابر نظام سرمایه داری ایران، تلاش داردکه استقلال عمل این مبارزات رادرتمام عرصه ها وبویژه در تنظیم اخبار مبارزات کارگران وزحمتکشان ایران وجنبش های اجتماعی ( زنان - دانشجویان وجوانان - معلمان - پرستاران - ملیت های ساکن ایران )وزندگی کودکان خیابانی کار،باارائه منابع خبر روزشمارنماید. همکاری یکایک فعالان کارگری وتشکل ها ونهادهای کارگری وارسال به موقع اخبار به " وبلاگ روز شمار کارگری ایران" مارادرپیشبرداین وظایف کمک می نماید. مسئولین وبلاگ

۱۴ بهمن ۱۳۸۷

روز شمار کارگری ایران آذر ماه 1386

هفته اول آذر۸۶ ( دسامبر۲۰۰۷)
1521- پیام همبستگی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به کارگران حمل و نقل فرانسه:
کارگران ، یاران و همرزمان گرامی ؛
مطلع شدیم که دولت فرانسه جهت پیشبرد جهانی سازی و برای پایمال کردن حقوق بازنشستگی کارگران که طی سالها مبارزه بدست آورده اند برنامه ای را در دستور کار خود قرار داده که ناقض دست آوردهای شما می باشد ، در این راستا سندیکاهای کشور فرانسه برای دفاع از حقوق کارگران اقدام به سازماندهی اعتصابی بزرگ جهت جلوگیری از یورش سرمایه داران و پایمال شدن حقوق کارگران کرده است .
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن حمایت کامل از این حرکت شکوهمند با صدایی رسا اعلام می دارد : « شما درد مشترک کارگران جهان را فریاد می زنید» . هجوم به تمام دست آوردهای کارگران تحت عنوان جهانی سازی از برنامه های اکثر دولتهای سرمایه داری است که جز فقر ،فلاکت و بیکاری کارگران هیچ نتیجه ای را به دنبال نخواهد داشت .پیروزی شما در این نبرد ، پیروزی همه کارگران جهان محسوب می شود . مارا در این مبارزه در کنار خود بدانید .
همانطور که مطلعید کارگران سندیکای شرکت واحد به خاطر ابتدایی ترین حقوق کارگری که در سطح جهان پذیرفته شده جهت ایجاد تشکل مستقل کارگری طی سه سال گذشته تحت شدید ترین فشارها قرار دارد و هم اکنون رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره سندیکا آقایان منصور اسالو و ابراهیم مددی بخاطر دفاع از حقوق کارگران در زندان به سر می برند و اعضای هیئت مدیره همچنان در راهروهای دادگاه انقلاب سرگردان و از کار کردن محروم می باشند .
ما پیروزی شما در این مبارزه را پیروزی همه کارگران قلمداد می کنیم و تنها راه نجاتمان را اتحاد و همبستگی بین المللی کارگران و مبارزه برای رفع این بی عدالتی ها در راه رسیدن به یک زندگی در خور شان همه انسانها می دانیم .
1522- پیام پشتیبانی مجتمع های پیتروشیمی از کارگران سندیکای شرکت واحد :
به: همه احزاب و سازمانها کارگری و انساندوست، سایتهای اینترنتی و وبلاگهای فارسی زبان در ایران و جهان
با سلام
ما تعدادی از کارگران مجتمع‌های پتروشيمي بندر امام " پتروشيمي فن آوران "، " پتروشيمي اروند " ، " پتروشيمي مارون " ،"پتروشيمي فجر " ، " پتروشيمي فارابي " ، " پتروشيمي كارون " ، " پتروشيمي غدير" ، بدینوسیله صدای اعتراض خودمان را به جنگ و فضای جنگی ایجاد شده از طرف دولت‌های ایران و امریکا بلند کرده و بیانیه مشترک زیر را برای اطلاع عموم اعلام میکنیم.
١ – جنگ یک سیاست کثیف و شوم علیه بشریت، علیه کارگران و زحمتکشان و همه مردم است. تجربه ٨ سال جنگ ایران و عراق نشان داد که برای حاکمان هر دو کشور، این جنگ طولانی نعمت بوده ولی برای مردم، دستاوردی جز کشتار، فقر و فلاکت و استبداد و خفقان و ویرانی و سرکوب نداشت.
٢ – قربانیان جنگها همیشه مردم عادی هستند و درست به همین دلیل، ما کارگران هیچ نفعی در جنگ نداریم.
٣- سیاست تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی اعمال شده تا کنونی و تحریم‌های در حال اعمال از طرف امریکا و دول غربی و متقابلا سیاستهای آماده‌سازی جامعه برای مقابله با تحریمها که از طرف دولت ایران به مردم تحمیل میشود، همه مستقیم و غیرمستقیم بر علیه کارگران و مردم عمل میکنند.
٤ – تلاش برای ایجاد فضای جنگی از هر دو طرف مخاصمه، تلاش برای حمله بیشتر به مبارزات جاری کارگران و زحمتکشان و حمله به سطح معیشت مردم و کارگران است. بطوریکه هنوز هیچ گلوله‌ای از سلاحها شلیک نشده، اقتصاد جنگی دارد شکل میگیرد و گرانی و تورم بیداد میکند.
۵- در شرایطی که مردم، کارگران و دانشجویان در ایران در حال مبارزه علیه بی‌عدالتی و ظلم، و بر علیه هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی هستند و همه روزه گوشه‌ای از آن را در مبارزات کارگران نیشکر هفت‌تپه، کاغذسازی کارون، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و سایر دانشگاه‌های ایران می‌بینیم. ایجاد فضای جنگی باعث خواهد شد که دولت به همه خواستهای بحق و انسانی ما کارگران و دانشجویان با سرکوب بیشتر جواب دهد.
٦ – از همه کارگران ایران میخواهیم که متحدانه به این شرایط اعتراض کنند و هر دو طرف جنگ را محکوم کنند. نباید ساکت نشست. ما همینجا اطمینان میدهیم که با عزم بیشتری به تلاش و مبارزه برای دفاع از زندگی ادامه دهیم و از حرمت انسانی‌مان دفاع خواهیم کرد.
٧ – از همه کارگران جهان، از همه سازمانها و احزاب کارگری و انساندوست میخواهیم که در دفاع از زندگی میلیونها انسان، بر علیه جنگ و فضای جنگی ایجاد شده از طرف دولتین ایران و آمریکا موضع بگیرند و صدای اعتراضشان را در همراهی با ما بلند کنند.
٨ – اطمینان داریم که در جهان امروز، کارگران و مردم جهان و بشریت متمدن قادر است، با اتحاد عمل، از وقوع فجایع جنگی و امروز مشخصا از وقوع جنگی که احتمال دارد رخ دهد، جلوگیری کنند. این را ١۵ فوریه سالهای گذشته، که بشریت متمدن در جنبش علیه جنگ و حمله آمریکا و متحدانش به عراق و همچنین حمایت‌های جهانی از کارگران ایران را به نمایش گذاشت، ثابت نموده است.
دست همه انسانهای شریف و انسان دوست را میفشاریم.
زنده باد اتحاد کارگران جهان و مردم متمدن علیه جنگ . علیه جنگ و فضای سیاسی – اقتصادی جنگی ایجاد شده از طرف دولت های ایران و امریکا .
بار دیگر حمایت خود را از اعتصاب پر قدرت شما اعلام داشته و برایتان در این مبارزه متحدانه امید موفقیت داریم.
٢ آذر ١٣٨٦ - ٢٥ نوامبر ٢٠٠٧
1523- وخامت دوباره وضعيت جسماني محمود صالحي :
روز پنجشنبه مورخ ١/۹/٨٦، وخامت وضعیت جسمانی محمود صالحي برای باری دیگر شدت گرفت. مسولین زندان بدون توجه و علیرغم وضعیت وخیم محمود صالحی از لحاظ جسمانی، از انتقال وی به بیمارستان خودداری نمودند و برای مدت چهار روز، وی را به همان حالت در زندان نگه داشتند که نهايتا روز يكشبنه مورخ ٤/٩/۸۶، او را در بهداري زندان با امكانات محدود پزشكي بستري نمودند.

قابل ذکر است که هنوز نتیجه آزمايشات ابتدائی‌ای که در بهداری زندان مرکزی سنندج از محمود صالحی به عمل آمده، ابلاغ نشده است! اما پزشك معالج وي، علت بستري شدن محمود صالحي را نارسايي شديد كليه اعلام كرده است که باعث زياد شدن قند و بالا رفتن فشار خون او نیز شده است.
گفتنی است كه نبود تغذیه مناسب یکی دیگر از عوامل تشدید بیماری محمود صالحی است از آنجا که از دو ماه گذشته تاكنون، فقط يك بار در زندان مركزي شهر سنندج گوشت مصرف شده، که آنهم برای هر ۳۰ نفر از زندانیان دو عدد مرغ در نظر گرفته شده است.

کمیته دفاع از محمود صالحی
دوشنبه ٥ آذر ١۳٨٦

1524- نامه سامرند صالحی خطاب به مردم آزاده :
محمود صالحی فراموش شدنی نيست! فراموشش نکنيد!
اولين باری که بياد دارم(پدرم) محمود صالحی زندانی شد سال ۷۴ بود يعنی دوازده سال پيش. همراه با يکی از دوستانش دستگير ومدتی در زندان بود! بار دوم ۷۸ و۷۹ بود که همراه با چند نفر از دوستانش مدت دوماه ونيم در سلولهای اداره اطلاعات ماندگار شد!
پايز همان سال ۷۹ بار ديگر دستگير و مدت ۸ ماه زندانی شد. اول ماه مه ۸۳ همراه با دهها نفر از کارگران دستگير ونزديک به دو هفته زندانی اش کردند! حالا هم بار ديگر دستگير ونزديک به هفت ماه است در زندان سنندج زندانی و دارد مدت محمومیتش را میگذراند!
در اين سالها تفريح وايام شادی من وبرادرم يا ملاقاتهای چند دقيقه ای بوده و يا زمانی بوده است که از سلامتی محمود صالحی (پدرمان) مطلع شده ايم.
همیشه با دلداريهای مادرمان اين زن مبارز به آینده امیدوار شده ایم و دروی از پدر برایمان قابل تحملترشده است! مادری که مدت زيادی از زندگی مشترکش را صرف تلاش برای آزادی و کسب خبر از وضعيت شريک زندگی اش و پدر فرزندانش در زندان شده است!
ما ، فرزندان ، محمود صالحی درک کرده ايم که چرا پدرمان زندانی شده است! همراه با ملیونها نفر از کارگران جهان که همبستگی خود را با ایشان اعلام کرده اند به وجود ش افتخار و برايش آرزوی موفقيت می کنيم!
ما خوب ميدانم پدرمان تنها متعلق به اعضای خانواده اش نيست بلکه متعلق به همگی کسانی است که برای حق انکار ناپزير کارگران مبارزه می کنند!
با این وجود ما نگران شرايط درد ناکی هستيم که پدرمان در آن بسر می برد. محمود صالحی تا به حال نزديک به هفت سال زندانی شده است و اين سلامتی ايشان را به شدت به خطر انداخته است. حالا از درد تنها کليه اش ، پروستات و نارسائی شدید قلبی رنج می برد همين باعث شده است بار ديگر از اتحاديه ها ، سنديکاها ی کارگری در سطح جهان و از شما، کارگران، جوانان ، زنان و مردان آزاديخواه بخواهيم که محمود صالحی را فراموش نکنيد! چنين کارگر مبارزی فراموش شدنی نيست! پدر ما هيچ جرمی به جز دفاع از حقوق هم طبقه ای هايش و تلاش برای ايجاد تشکلهای آزاد کارگری نداشته است .
ما، از شما میخواهیم بار دیگر همه با هم با تمام توان برای آزادی اش از بند تلاش کنیم !

سامرند صالحی
۱/۹/۱۳۸۶
وبلاگ سامرند صالحی
www.samrand-h.blogfa.com

1525- کارگران واحد ژئوتکنیک سد گاران مریوان 5 ماه حقوق نگرفته و دست به اعتصاب زدند:
به گزارش سایت انجمن صدای کاوه و به نقل از آژانس خبری موکریاندر تاریخ 4 آذر 86: طی روزهای گذشته جمعی از کارگران واحد ژئوتکنیک سد گاران مریوان، در اعتراض به عدم پراخت حقوق ماهیانه خود دست به اعتصاب زدند.
این کارگران که حدود 5 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند ، روزانه مجبور به انجام 12 ساعت کار سخت در ازای احتساب فقط 2 ساعت اضافه کار می باشند.
گفتنی است این اعتصاب ، سومین اعتصاب کارگران واحد ژئو تکنیک سد گاران مریوان در سه ماه گذشته می باشد.

1526- کارگران شرکت شيبيه در شمال خوزستان 3 ماه حقوق نگرفته اند:
به گزارش سایت انجمن صدای کاوه در تاریخ 4 آذر 86 ، يكي از دست اندركاران جامعه كارگري استان خوزستان گفت : شركت شيبيه در شمال خوزستان، شركتي است كه شش هزار نيروي غير بومي از لرستاني ها دارد كه نه تنها سه ماه حقوق معوقه دارند بلكه از كمترين امكانات نيز برخوردار نيستند.اين كارگران زحمتكش زحمت زيادي مي كشند منتها هيچ مابه ازايي بخاطر سختي كار شامل حالشان نمي شود. اخيرا چندين بار جاده قديم دزفول كه به شركت كشت و صنعت كارون منتهي مي شود را جهت جلب توجه مسئولين كارخانه نسبت به وضعيت اسفبارشان مسدود كرده اند تا صداي خود را به گوش ديگران برسانند. كه متأسفانه تمامي اين اقدامات بي جواب مانده است.
وي در ادامه افزود اضافه بر شركت شيبيه شركتهاي ديگري از قيبل شركت پيمانكاري مهدي حفاري در اهواز هستند . اين شركت كه ده هزارنيرو دارد , كارگرانش حقوق معوقه دارند و همچنين درحال حاضر كارخانه پتروشيمي ماهشهر مشكل پرداخت حقوق دارد. اصلا خوزستان مثل اينكه ميخواهد فلج بشود نميدانم چه برنامه اي است كه همه با هم اشكال نقدينگي پيدا كرده اند. البته احتمالا اين اشكالات از قديم بوده كه الان بالا آمده است. يا اينكه ميخواهند توي سر اينها بزنند تا بتوانند بسادگي خصوصي سازي كنند و به آقازاده ها به قيمت ناچيزي بفروشند تا سود بيشتري به يغما ببرند.
- خبری از چگونگی شکل گیری هفت طرح نیشکر از زمان رفسنجانی به اینسو و مشکلات آنان :1527
طرح نيشكر با هفت پروژه در سال 68 آغاز شد . اين هفت طرح، مياندواب شوش، طرح خميني شيبيه، طرح ميرزاكوچك خان و اميركبير، طرح فارابي و غزالي در جاده آبادان و اهواز و يك طرح ديگري در بالاي كارخانه قند دزفول طرح دهخدا مي باشد. اين هفت طرح از زمان رفسنجاني شروع شد كه زير نظر بانك كشاورزي است ولي هر روز كارگران با مشكلات زيادي مواجه هستند و اين بدبختي و بيكاري ما كارگران را از پاي در آورده است. ضرب المثلي است كه مي گويند : شهري از گفتن خراب است و شهري از نگفتن خراب است
اينها بايد منعكس شود تا مردم بدانند مشكلات ما كجاست يا مشكلات عديده ملت چيست؟

کارگران کاغذ سازی کارون ماههاست حقوق نگرفته اند : -1528
يكي از كارگران كاغذسازي كارون ميگويد : حقوق معوقه ما هنوز پرداخت نشده .كجا برويم به چه كسي داد بزنيم هرمرجع قانوني هم رفتيم تا تهران و اهواز رفتيم. شوشترهم چند ماه است كه فرمانداري نيست كه بخواهيم مشكلاتمان را به او بگوييم چون هرشهر ومملكتي بايد يك سلسله مراتب باشد اين شهر فرماندارهم ندارد .

1529- قطعنامه ی پایانی کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان به مناسبت روز جهانی نفی خشونت علیه زنان:
ما زنان و مردان برابری طلب خواست و مطالبات خود را به شرخ زیر اعلام می داریم و برای نیل به این اهداف تلاش کرده و برای تحقق آنها مبارزه می کنیم.
1- خواهان تغییر همه ی قوانین و مقررات تبعیض آمیز و رفع خشونت بر زنان در کلیه ی شئونات اجتماعی و اقتصادی هستیم.
2- خواهان تامین اقتصادی و اجتماعی زنان و تضمین امنیت همه جانبه زنان می باشیم.
3- خواهان الحاق ایران به کنوانسیون نفی خشونت و تبعیض بر زنان و همه میثاقهای بین المللی حقوق بشر هستیم.
4- خواهان برچیدن بساط و ابزارهای خشونت علیه زنان هستیم.
5- خواهان آزادی تشکل، تجمع، آزادی بیان و اندیشه و به رسمیت شناختن همه نوع تشکل های مستقل اجتماعی هستیم.
6- خواهان به رسمیت شناختن تساوی حقوق برابر در ازای کار برابر برای زنان و مردان هستیم.
7- خشونت و تبعیض را شدیدا محکوم می کنیم.
8- از مبارزات حق طلبانه و آزادی خواهانه کارگران، دانشجویان و معلمان حمایت می کنیم.
9- هر گونه جنگ و آشوب ملی، منطقه ای و بین المللی را منافی حقوق انسانها دانسته و محکوم می کنیم و خواهان زندگی آرام و شاد برای همگان هستیم.
کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان چهارم آذر 1386
1530- بازهم اخراج کارگران شاهوو مشکلات آنان در کردستان :
امروز کارفرمای کارخانه شاهو ضمن ترخیص سرویس ایاب و ذهاب این کارخانه، بطور شفاهی از کارگران شاهو خواست از فردا بمدت سه روز بر سر کارهای خود نیایند، وی به کارگران اعلام کرد که می خواهم کارخانه را تعطیل کنم و پس از سه روز آنرا طی بخشنامه ای بصورت رسمی اعلام خواهم کرد. در پی این وضعیت کارگران شاهو ضمن اعتراض به کارفرما اعلام کردند که ما بر سر کارهایمان حاضر خواهیم شد و از سرویسهای ایاب و ذهاب خود خواستند که طبق معمول آنان را به کارخانه بیاورد.
کارگران شاهو اعلام کرده اند که به شگردهای کارفرما برای تعطیلی کارخانه تن نداده و اجازه نخواهند داد پس از عمری زحمت و تلاش کارفرما براحتی کارخانه را تعطیل و آنان را اخراج کند.
کارخانه کارا صنعت 28 نفر از کارگران این کارخانه را که هر کدام از آنها، از شش تا هشت سال سابقه کار دارند اخراج کرد.
کارفرمای این کارخانه از زمان استخدام این کارگران، فقط یکبار آنهم در زمان شروع بکار، بمدت سه ماه بصورت موقت با آنان قرارداد نوشته و پس از آن تاکنون این کارگران بدون قرار داد در این کارخانه کار کرده اند.

1531- مشکلات کارگران کارخانه کارا صنعت در قروه و تعطیلی و اخراج کارگران :
کارگران کارخانه کارا صنعت از سال 85 تا کنون در این کارخانه روزانه 12 ساعت کار کرده اند، اما کارفرما دستمزد آنان را بر اساس 8 ساعت کار پرداخت کرده و بیمه 4 نفر از این کارگران را نیز بمدت 4 سال رد نکرده است و هم اکنون بدون حق و حقوقی دست به اخراج 28 نفر از این کارگران زده است.
در پی این وضعیت، کارگران اخراج شده به اداره کار شهرستان قروه شکایت کرده و اداره کار طی مذاکره ای علت تعطیلی کارخانه را از کارفرما جویا شده است. کارفرما علت تعطیلی کارخانه را نبود سرمایه برای تامین مواد اولیه ذکر کرده و علیرغم اعلام آمادگی اداره برای پرداخت 280 میلیون تومان وام برای تامین مواد اولیه جهت شروع بکار کارخانه، کارفرما از پذیرش آن خودداری کرده است.
کارگران اخراجی این کارخانه می گویند مشکل کارخانه تامین مواد اولیه نیست، بلکه کارفرما با خرید مواد اولیه به قیمت کیلویی 1000 تومان آنرا در بازار آزاد به قیمت 2000 می فروشد.

1532- مشکلات پرستاران مراکز درمانی ارومیه :
يك منبع آگاه به مسايل پرستاري روز شنبه اعلام كرد، پرستاران مراكز درماني شهرستان اروميه قصد دارند يكشنبه در اعتراض به آنچه كه افزايش ساعات كاري اعلام شده است، در محلهاي كار خود تجمع كنند . اين منبع كه خواست نام و مشخصات وي در اين خبر قيد نشود، گفت، اين تجمع به خواست و يا دعوت هيچ گروه و تشكلي نيست، بلكه خود پرستاران به صورت خودجوش تصميم به اين كار گرفته اند . وي يادآور شد، براي آنكه لطمه اي به كار روزانه مراكز درماني وارد نشود آنان در نظر دارند در پايان نوبت كاري خود تجمع كنند . وي اضافه كرد، پرستاران پس از آن تصميم به تجمع گرفته اند كه مسوولين دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني آذربايجان غربي طي بخشنامه اي ساعات كار موظفي پرستاران را از 160 ساعت در ماه به 175 ساعت افزايش داده و براي هر پرستار نيز 50 ساعت اضافه كاري اجباري در نظر گرفته است . وي گفت، در اين بخشنامه به رغم افزوده شدن به ساعت كاري پرستاران از افزايش دستمزدها سخني به ميان نيامده و دريافتي پرستاران در ازاي ساعت كار اضافه هيچ نغييري نخواهد كرد . وي يادآورشد، پرستاران تاكيد كرده اند اين تجمع آرام خواهد بود و تنها قصد دارند با مسوولين دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني گفتگو كنند . وي گفت، پرستاران همچنين قصد دارند در ارتباط با كمبود پرستار در مراكز درماني نيز با مسوولين به گفت و گو بنشينند.

1533- اعتصاب کارگران نیرو رخش بدلیل عدم دریافت حقوق های معوقه :
کارفرمای کارخانه نیرو رخش مدت سه ماه است که دستمزدهای کارگران این کارخانه را پرداخت نکرده است. از طرف دیگر با وجود سرمای شدید در سنندج، کارفرما تاکنون از تعبیه دستگاههای گرمایشی در سالنی که کارگران در آن مشغول بکار هستند خودداری کرده است. کارگران نیرو رخش در اعتراض به این وضعیت و عدم پرداخت دستمزدهایشان، امروز اعلام کردند که از فردا صبح دست به اعتصاب خواهند زد.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار ضمن حمایت از اعتصاب کارگران نیرو رخش، اعلام میکند که عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران یک دزدی آشکار از سوی کارفرمایان از دستمزدهای زیر خط فقر کارگران است و باید عدم پرداخت بموقع دستمزدها به هر بهانه ای که باشد قانونا جرم تلقی گردد.

1534- تجمع کارگران شرکت قوه پارس بدلیل عدم دریافت حقوق های معوقه دربرابر مجلس :
تعدادى از كارگران شركت قوه پارس قزوين در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه آنها صبح روز دوشنبه مقابل مجلس شوراى اسلامى تجمع كردند. و خواستار شروع مجدد فعاليت اين واحد و پرداخت حقوق معوقه خود شدند. معاون امور استان‌هاى خانه كارگر، در اين مورد گفت: اين كارگران هفت ماه است كه حقوق خود را دريافت نكرده‌اند و براى اعتراض خود به گفته خودشان قبل از اين نيز چند بار به استاندارى قزوين مراجعه كرده بودند ولى هيچ نتيجه‌اى نگرفتند. وى ادامه داد: اين شركت حدود150كارگر داشت كه حدود دو سال است ديگر دستگاه‌هاى شركت كار نمي‌كنند. اين واحد ظرفيت و قابليت توليد دارد.
به گفته اين كارگران استاندارى استان قزوين نه تنها به وضعيت آنها رسيدگى نكرده بلكه با كارفرما نيز برخورد خوبى داشته و از كارفرما استقبال هم كرده است.

1535- مشکلات کارگران اخراجی شرکت نساجی کردستان وتجمعات اعتراضی آنان :
براساس گزارش کمیته دفاع از "محمود صالحی"، اعتراضات کارگران اخراجی شرکت نساجی کردستان، همچنان ادامه دارد.
21 کارگر نساجی کردستان که از اول مهر ماه از سوی کارفرما اخراج شده اند، طی روزهای گذشته وارد شرکت شده و از ورود و خروج مدیران شرکت جلوگیری می کنند، اما به دنبال شکایت کارفرما، کارگران معترض به کلانتری 19 بهاران برده و سپس به دادگاه معرفی می شوند.
گزارش مذبور حاکیست که بازپرس دادگاه خطاب به کارگران گفته است که شما مدیران کارخانه را به گرو گان گرفته اید و باعث اخلال و هرج و مرج و اغتشاش در کارخانه شده اید و باید برای آزادی خود، هر کدام وثیقه 1 میلیون و 500 هزار تومانی تامین نمائید، اما کارگران به دفاع از خود پرداخته و بازپرس را ناچار به پس گرفتن اظهارتش می کنند.
به دنبال اعتراضات 21 کارگر اخراجی نساجی کردستان، مدیر شرکت وعده داده است که تا روز شنبه 3 آذر ماه در فواصل مختلف حقوق و مزایای آنان را پرداخت خواهد کرد.

1536- مشکلات کارگران قراردادی شرکت های زیر مجموعه خودروسازی در مشهد:
اقدامات ناعادلانه مسئولان برخی از شرکتهای وابسته به دولت، باعث شده است تا قوانین استثمارگونه ای بر کارکنان این شرکت ها در ضمن کار تحمیل شود.
در همین رابطه شرکت الکترونیک خودروی شرق ـ از شرکت‌های تابعه ایران‌خودرو ـ در حوزه جذب نیروی انسانی با وضع قوانین خودساخته استثماری در اخذ تعهدات فراقانونی از داوطلبان استخدام، باعث شده است تا تعهدات شگفت آوری به مهندسان این شرکت تحمیل گردد.
به گزارش خبرنگار فرارو، این شرکت سهامی عام که درزمینه دسته سیم انواع خودرو فعالیت می‌کند، از کارکنان خود تعهداتی عجیب مبنی بر انجام خدمت به مدت پنج سال متوالی، اضافه شدن یک سال به پنج سال مذکور در ازای هر سفر خارجی و تعهد به پرداخت پنجاه میلیون ریال وجه الضمان برای عدم انجام تعهدات فوق اخذ می‌کند و از ابتدای استخدام، راه را بر هرگونه اعتراض به شرایط کاری و نیز درخواست ترک خدمت می‌بندد.
نکته جالب این است که مدیر شرکت فوق، دستور داده از ورود هرکدام از پرسنل که از امضاء این تعهدنامه خودداری کنند، به داخل شرکت جلوگیری شود.
پرسنل این شرکت به خبرنگار فرارو گفته‌اند که مسئولان شرکت الکترونیک خودرو شرق علیرغم توافق‌های اولیه که منجر به استخدام نیرو در این شرکت می‌شود، پس از مدتی کارکنان را ملزم به امضای این تعهدنامه استثماری می‌کنند و در صورت امتناع، پرسنل فوق را اخراج می‌کنند.
یکی از کارکنان این شرکت که تعهدنامه فوق را به ناچار امضا کرده، می‌گوید: «من در شرکتی دیگر با حقوقی بالاتر فعالیت می‌کردم. با مراجعه به شرکت الکترونیک خودرو شرق و رؤیت رزومه کاری‌ام توسط مدیرعامل، مسئولان شرکت با دادن وعده‌های فراوان و تعهد به درج سوابق کاری در پرونده، تمایل به همکاری من نشان دادند؛ اما پس از چندماه ـ که من با این شرکت همکاری کردم ـ، تعهدنامه ای عجیب را مقابل من و همکارانم قرار داده و مارا مجبور به امضای آن کردند. و وقتی که من و تعداد دیگری از پرسنل، حاضر به امضای این تعهدنامه نشدیم، دستور دادند که از ورود این افراد به کارخانه جلوگیری شود.»
این فرد که نخواست نامش فاش شود، درباره اضافه شدن یک سال به مدت تعهد درقبال هر سفر خارجی نیز، می‌گوید: «سفرهای خارجی در شرکت همواره برای انعقاد قرارداد با طرف‌های خارجی است که برای شرکت سودآوری فراوانی دارد؛ این‌که این سفرها به تعهد خدمت اضافه شوند، کاملا غیرعادلانه و مصداق بارز استثمار است.»
شرکت الکترونیک خودرو شرق که در مشهد قرار دارد، و از شرکت‌های تابعه ایران‌خودرو به شمار می‌رود، در حال حاضر از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خودرو به شمار می‌رود که حتی برخی از محصولات آن به اروپا صادر می‌شود و به صورت سهامی عام به ثبت رسیده‌است.
در همین حال مسئولان الکترونیک خودرو شرق، حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشدند. معاون اداری شرکت، انجام هرگونه مصاحبه‌ای را منوط به دیدار حضوری کرده و از پاسخگویی امتناع کرد.
قراردادهای ناعادلانه کار در سالهای اخیر باعث جذب افرادی شده که به علت فشار بیکاری مجبور به پذیرفتن هرگونه شرایطی برای کار می شوند و تن به امضای چنین شرایطی می دهند که باعث تسهیل استثمار نیروی کار به شیوه ای قانونی می شود.

1537- اعتصاب کارگران كارخانه مونتاژ كابل و سيم برق صنعتي سنندج،برای احقاق حقوق های خود در کردستان:
روز سه شنبه 6آذر ماه كارگران كارخانه مونتاژ كابل و سيم برق صنعتي سنندج، وارد سومین روز اعتصاب خود شدند.
۳٦ نفر از كارگران اين مركز كه در دو شيفت شب و روز مشغول به كار هستند، برای دستیابی به خواسته‌های خود دست به اعتصاب زده‌اند.
قابل ذکر است که، کارگران خواسته هاي خود را قبل از اعتصاب مطرح کرده، اما طرح خواسته‌های آنان با بی توجهی کارفرمایان مواجه شده است و در این رابطه یکی از کارفرمایان اظهار کرده است که، "كارگراني كه قراردادي هستند را اخراج ميكنيم و با افراد رسمي برخوردي به فراخور منافع كارخانه خواهيم كرد!"
گفتنی است که، خواستهای کارگران شامل "پرداخت نمودن به موقع حقوق و مزاياي كار، تامين نمودن فضايي گرم و بهداشتي كردن محل كار در داخل كارخانه" است. به همین دلیل، اعتصاب کارگران برای احقاق حقوق خود، همچنان ادامه دارد...

1538- گزارشي از اعتصاب كارگران نيرو رخش سنندج :
روز سه شنبه مورخ ۶/٩/۸۶، كارگران كارخانه مونتاژ كابل و سيم برق صنعتي سنندج، وارد سومین روز اعتصاب خود شدند.
۳٦ نفر از كارگران اين مركز كه در دو شيفت شب و روز مشغول به كار هستند، برای دستیابی به خواسته‌های خود دست به اعتصاب زده‌اند.
قابل ذکر است که، کارگران خواسته هاي خود را قبل از اعتصاب مطرح کرده، اما طرح خواسته‌های آنان با بی توجهی کارفرمایان مواجه شده است و در این رابطه یکی از کارفرمایان اظهار کرده است که، "كارگراني كه قراردادي هستند را اخراج ميكنيم و با افراد رسمي برخوردي به فراخور منافع كارخانه خواهيم كرد!"
گفتنی است که، خواستهای کارگران شامل "پرداخت نمودن به موقع حقوق و مزاياي كار، تامين نمودن فضايي گرم و بهداشتي كردن محل كار در داخل كارخانه" است. به همین دلیل، اعتصاب کارگران برای احقاق حقوق خود، همچنان ادامه دارد...
کمیته دفاع از محمود صالحی
سه‌شنبه ۶ آذر ١۳٨٦

هفته دوم آذر۸۶ ( دسامبر۲۰۰۷)

1539- آزار و اذیت دو تن از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه:بنا به خبر رسیده، "جلیل احمدی" و "رحیم بسحاق" دو تن از نمایندگان کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در طول مدت بازداشت، مرتبا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌‌اند.

"جلیل احمدی" و "رحیم بسحاق" که در تاریخ ٢٧ آبان ماه، از طرف ستاد خبری شهر شوش احضار شده بودند، به مدت ٤٨ ساعت بازداشت شدند.
نامبردگان در طول این مدت بدون غذا نگه داشته شده و با فشار از آنها تعهد گرفته شده است، که حق اعتصاب ندارند و دیگر اعتصاب نکنند. ضمنا در طول این مدت حتی به آنها مجوز خواندن نماز را نداده‌اند.
لازم به ذکر است که بعد از آزار و اذیت فراوان و گرفتن تعهد از این فعالان کارگری، مبنی بر نداشتن حق اعتصاب، سرانجام آنها را در روز شنبه مورخ۳/۹/۸۶ با پرداخت وثیقه ١۰ میلیون تومانی آزاد کرده‌اند.
در همین رابطه "علی نجاتی" و "نجات دهلی" دو تن دیگر از کارگران نیشکر هفت تپه به ستاد خبری شهر شوش احضار شده اند، که در روز شنبه ١۰ آذر ماه باید خود را به آن ستاد معرفی کنند.
گفتنی است که، مسئول "حراست کارخانه نیشکر هفت تپه"، خود یکی از بزرگترین مالکان مزارع نیشکر است که با یکی دیگر از همدستانش صاحب ٤۹٧ هکتار هستند.
کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، تحت شدیدترین فشارها هستند و صاحبان سرمایه همراه با محافظانشان، کارگران را وادار میکنند تا از ادامه حق طلبی دست بردارند. اما اعتصابات پرتوان و قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه به سرمایه‌داران، مالکان مزارع و محافظانشان ثابت کرده است که هیچ قدرتی قدرتمندتر از اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران نیست و این کارگران هستند که بلاخره صاحبان سرمایه را وادار به عقب نشینی خواهند کرد.
کمیته دفاع از محمود صالحی
پنجشنبه ٨آذر ١۳٨٦
1540- حمايت از فعالان کارگری دربند در مراسم بزرگ داشت مختاری و پوينده:
وبلاگ کارگر: امروز جمعه 10 آذر مراسم بزرگ داشت محمد مختاری و جعفر پوينده در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان در اين مراسم يک صدا خواستار آزادی کارگران در بند شدند. يکی از سخنرانان اين مراسم در حين صحبت های خود با اشاره به محمود صالحی و ديگر کارگران در بند خواستار آزادی آنان شد. در همين هنگام جمعيت شعارهای کارگر زندانی آزاد بايد گردد و محمود صالحی آزاد بايد گردد سر دادند. حاضران در مراسم در انتها با خواندن سرود انترناسيونال (سرود جهانی طبقه ی کارگر) و سر دادن شعار های کارگر زندانی و محمود صالحی آزاد بايد گردد مراسم را به پايان رساندند. در حين برگزاری مراسم جزوه ای از زندگی محمود صالحی و همين طور نشريه ی صدای نقاش توسط فعالان کارگری توزيع شد و نوشته هايی که در آن خواستار آزادی رضا دهقان شده بودند بالا رفت. لازم به ذکر است که هم اکنون ۴ فعال کارگری به نام های محمود صالحی منصور اسالو ابراهيم مددی و رضا دهقان در زندان به سر می برند. اين در حالی است که محمود صالحی از ناحيه ی کليه و قلب و منصور اسالو از ناحيه ی چشم دچار ناراحتی هستند.
1541- سه فعال کارگری ديگر در هفت تپه دستگير شدند:
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ایران گزاری می دهد: بنابه گزارشات رسيده از شوش 3 نفر از فعالين کارگری نيشکر هفت تپه دستگير شدند. دستگير شدگان عبارتند از آقايان نجات دهلي، فريدون نيکو فرد و علی نجاتی . روز شنبه 10 آذر ماه فعالين کارگری نامبرده توسط اداره اطلاعات برای بازجوئی فراخوانده شدند. آنها جندين ساعت توسط مامورين وزارت اطلاعات مورد بازجوئی قرار گرفتند و پس از بازجوئی های مستمر و طولانی به آنها گفته شد که روز يکشنبه 10 آذر می بايست خود را به دادگاه انقلاب شوش معرفی کنند. آقايان نجاتي، نيکو فرد و نجات دهلی روز يکشنبه 11 آذر ماه به دادگاه انقلاب شوش مراجعه کردند. آنها پس از مراجعه به دادگاه انقلاب بازداشت گرديدند و به زندان اداره اطلاعات شوش انتقال يافتند مامورين وزارت اطلاعات خانواده های آنها را تهديد کردند که از اعلام خبر بازداشت آنها خوداری کنند و در غير اين صورت آنها هم بازداشت خواهند شد. مامورين وزارت اطلاعات علت دستگيری را مصاحبه با راديو بيگانه ناميده اند.(بعضی از فعالين کارگری از طريق رسانه ها خواسته های خود را اعلام نموده اند که از جمله آنها 3 ماه به تعويق افتادن حقوق و مزايای خود بوده) در طی هفته های گذشته فعالين کارگری بارها به اداره اطلاعات فراخوانده شدند و ساعت ها مورد بازجوئی قرار گرفتند و در طی بازجوئی ها مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته اند و پس از چندين روز بازداشت با وثيقه آزاد شدند. فعالين کارگری که تا به حال توسط اداره اطلاعات بازداشت بوده اند عبارتند از: آقايان رحيم بساق، رمضان عليپور، محمد حيدری و جليل احمدی هستند.
رژيم جمهوري اسلامي براي سرپوش گذاشتن بر روي سرکوب جامعه مدني از اين طريق سعي دارد تا با سناريوسازي هاي خود در خبرگزاري هاي اختصاصي مشروعيت سرکوب فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران را فراهم سازد.خانواده ابوالفضل عابديني ضمن تکذيب اين خبر همچنین اعلام داشتند که او هيچگونه وابستگي به اپوزيسيون خارج از کشور ندارد و صرفا به دليل حمايت از کارگران نيشکر هفت تپه خوزستان و پوشش خبري آن بازداشت شده است.گفتنی است دادگاه انقلاب براي او وثيقه 50 ميليون توماني صادر کرده است .فعالان حقوق بشر در ايران ضمن محکوم نمودن سناريوسازي وزارت اطلاعات خواهان آزادي فوري و بي قيد و شرط اين روزنامه نگار در بند است
1542- دو تن از فعالان کارخانه نیشکرو به زندان محکوم شدند:
امروز آقایان رمضان علی پور و محمد حیدری فر درشعبه یک دادگاه شهرستان شوش آماده و قاضی پرونده هر دو آنان را به زندان شهرستان دزفول (( به صورت بازداشت موقت و قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی برای هر نفر گذاشته شد )) منتقل کرد . خاطر نشان میکنیم که آقای رمضان علی پور چندی پیش ((۱۶/۰۸/۸۶))در خانه شخصی خود بازداشت و تا کنون نتوانسته اند با خانواده خود یا وکیلی دیدار یا گفت و گو کند . آقای حیدری فر نیز در تاریخ ۱۸/۰۸/۸۶ در حالی بازداشت شدند که در کارخانه مشغول به کار بوده و توسط نیروههای حراست کارخانه بازداشت و تحویل نیروهای امنیتی داده شدند . شایان ذکر است آقای حیدری فر بعد از گذشت ۲۴ساعت به قید ضمانت آزاد و روز شنبه به دادگاه فراخوانده شدند .فعالان کارگری بازداشت همکارانشان را محکوم و خواهان آزادی آنان شدند .
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، زندانی کردن فعالين کارگری نيشکر هفت تپه را محکوم می کند، و از سازمان جهانی کار خواستار مداخله برای پايان دادن به بازداشت فعالين کارگری در ايران و متوقف کردن نقض مستمر قوانين کار اين سازمان که ايران يکی از اعضای آن می باشد و موظف به اجرای آن است
1543- اعتصاب غذای زندانی متهم به جاسوسی در زندان اوين:
فعالان حقوق بشردر ایران به تاریخ 11 آذر 86 گزارش می دهند: بنا بر گزارشات رسيده آقای حسين اصغری که به اتهام جاسوسی در اندرزگاه 7 سالن 1 زندان اوين نگهداری می شود دست به اعتصاب غذا زده است . آقای حسين اصغری که پيش از اين بيش از 3 ماه در سلول های انفرادی بند 209 نگهداری ميشد هم اکنون 15 ماه است که در زندان اوين نگهداری می شود وی به اتهام جاسوسی به 8 سال زندان محکوم شده است و دادگاه انقلاب برای او قرار وثيقه سنگين 300 ميليون تومانی صادر کرده است . آقای اصغری در اعتراض به عدم رسيدگی عادلانه به پرونده و طولانی شدن نتيجه دادگاه تجديد نظر و صدور قرار وثيقه سنگين از امروز دست به اعتصاب غذا زده است و مسئولين زندان وی را تهديد کردند که در صورت ادامه اعتصاب غذا وی را به سلول های انفرادی بند 240 منتقل خواهد کرد .
1544- يکی ديگر از فعالين زنان بازداشت شد :
سایت تغيير برای برابری در تاریخ 11 آذر گزارش داد: جلوه جواهري، عضو "کمپين يک ميليون امضاء" و از نويسندگان وب سايت "تغيير براى برابرى"، ظهر امروز، شنبه دهم آذرماه 1386 در دادگاه انقلاب بازداشت شد. اين فعال جنبش زنان، صبح روز شنبه در پى احضار کتبى به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و پس از چند ساعت بازجويى در دادسرای ويژه امنيت، به اتهام تشويش اذهان عمومي، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب از طريق انتشار اخبار کذب در سايت "تغيير برای برابری" بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. جلوه جواهرى که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی است، سال هاست در انجمن‌هاى زنان فعاليت مي‌كند و ترجمه ها، مقالات خود را از منظر جامعه شناسى در سايت‌ها و نشريات مختلف زنان منعکس می کند. بازداشت جلوه جواهری در حالی اتفاق افتاده است که وی در پی بازداشت اش (به همراه 32 تن ديگر از فعالان جنبش زنان) در 13 اسفند سال گذشته در مقابل دادگاه انقلاب، قرار است روز 27 آذر ماه در رابطه به پرونده 13 اسفند خود محاکمه شود. مريم حسين خواه، ديگر عضو کمپين نيز از سيزده روز پيش به همين اتهامات در زندان اوين به سر می برد.فعالان حقوق بشر در ايران نسبت به سلامت جسمی اين زندانی در روز های آتی ابراز نگرانی می کند و خواهان رعايت حقوق زندانيان از سوی دادگاه انقلاب و مسئولين زندان می باشد . تامين معاش مايه رنج 95 درصد مردم ايران است:
به نقل از سایت روشنگری در تاریخ 12 آذر: نماينده مجلس رژيم از کرمانشاه با استناد به يک تحقيق علمی صورت گرفته در دانشگاه تربيت مدرس گفت: بر اساس اين تحقيق 95 درصد مردم ايران براى امرار معاش رنج ناشى از معيشت دارند که به واسطه آن استرس زيادى به خانواده‌ها وارد مي‌شود." به گفته وی "پنج درصد بقيه جامعه هم به خاطر مشاهده رنج‌هاى ديگر افراد جامعه، در فشار هستند."

1545- تجمع اعتراضى هنرمندان و اهالى تئاتر مقابل تئاتر شهر:
ايرنا در تاریخ 12 آذر :جمعى از هنرمندان و اهالى تئاتر عصر امروز (دوشنبه) در اعتراض به احداث ايستگاه مترو و ديوار كشى اطراف تئاتر شهر، مقابل اين ساختمان دست به تجمع زدند. "ايرج راد" در جمع اهالى تئاتر، گفت: طبق پيگيرهاى به عمل آمده و توافق نهايى با مسئولين شهردارى و نظر مساعد شهردار محترم تهران و مديرعامل مترو، مقرر شد، ايستگاه مترو در ضلع شرقى پارك دانشجو احداث شود. او افزود: اين تصميم به نتيجه نمي‌رسيد مگر با همدلى و اتحاد اين جمع كه امروز براى هدفى مشترك در اين مكان گرد آمده‌اند. در ادامه اين تجمع كه حدود دو ساعت به طول انجاميد، "پرويز پرستويى" طى سخنانى كوتاه گفت: تئاتر شهر متعلق به اهالى تئاتراست و اين جمع امروز اينجا آمده‌اند تا از اين خانه دفاع و حراست كنند. اين هنرمند سينما و تئاتر كشور افزود: "تئاتر شهر" محل رشد، بلوغ و شكوفايى تئاتر ايران است . پرستويى اضافه كرد: اگر اهل تئاتر امروز چيزى ياد گرفته و آموخته از همين اين مكان بوده است. در پايان تجمع‌كنندگان ضمن تشويق سخنرانان كه به‌نمايندگى از جمع حاضر صحبت مي‌كردند، به اجتماع آرام خود پايان دادند.

1546- فشار و دستگیری و بازداشت فعالان زن ، کارگری در ایران : به گزارش ايرنا در تاریخ 12 آذر، روزنامه نگار زندانی به خاطر گزارش اعتراضات کارگران نيشکر هفت تپه را به نقل از ماموران پرونده ساز اطلاعاتی رژيم به عنوان بمب گذار معرفی کرد:
فعالان حقوق بشر: بنا بر گزارشات رسيده آقای ابوالفضل عابدينی نصر روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که هم اکنون در زندان کارون اهواز نگهداری می شود از سوی خبرگزاری ايرنا به نقل از مامورين وزارت اطاعات به عنوان بمبگذار معرفی شده است . اين خبرگزاری که يکی از مراکز تبليغات گسترده بر عليه فعالين سياسی و اجتماعی در ايران است و با همکاری وزارت اطلاعات سناريوهای جهت سرکوب فعالان مدنی در ايران منتشر می کند و پيشتر نيز مريم حسين خواه فعال حقوق زنان را وابسته به پژاک معرفی کرده بود . رژيم جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر روی سرکوب جامعه مدنی از اين طريق سعی دارد تا با سناريو سازی های خود در خبرگزاری های اختصاصی خود مشروعيت سرکوب فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران را فراهم کند . خانواده آقای عابدينی ضمن تکذيب اين خبر اعلام داشتند که آقای ابوالفضل عابدينی هيچگونه وابستگی به اپوزيسيون خارج از کشور ندارد و صرفا به دليل حمايت از کارگران نيشکر هفت تپه خوزستان و پوشش خبری آن بازداشت شده است و هم اکنون نيز در زندان کارون اهواز نگهداری می شود ، دادگاه انقلاب برای وی وثيقه 50 ميليون تومانی صادر کرده است . فعالان حقوق بشر در ايران ضمن محکوم نمودن سناريو سازی وزارت اطلاعات خواهان آزادی فوری و بی قيد و شرط اين روزنامه نگار در بند است .
هفته سوم آذر۸۶ ( دسامبر۲۰۰۷)

1547- اخراج نيمی از کارگران شهدناب ياسوج :
به گزارش سایت آسمان دیلی نیوز: از 120 کارگر کارخانه شهدناب ياسوج 60 نفر آنها به دليل ضرر آورى اين کارخانه اخراج شدند. محمد تقى روحانى ـ مدير کارخانه شهدناب ياسوج ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا منطقه كهگيلويه و بويراحمد در اين مورد گفت: با توجه به اينکه اين کارخانه ماهانه در جمع مبلغ 28 ميليون تومان براى حقوق کارگران خود پرداخت مى كرد هم‌اکنون اين توان ندارد و درنتيجه 60 کارگر اين کارخانه که اغلب آنها از خانواده هاى فقير هستند اخراج شده‌اند. وى ادامه داد: سال گذشته اين کارخانه 700 تن کنسانتره سيب و انار به کشور آلمان و روسيه صادر مى كرد اما در سال جارى اين صادرات به صفر رسيده است.
روحانى با بيان اينكه اين کارخانه سالانه 25هزار تن کنسانتره‌ى ميوه از قبيل آلو، انگور، سيب و انار توليد مي‌کند و افزود: بانک‌ها هيچ گونه حمايت مالى از كارخانه براى جلوگيرى از اخراج کارگران آن انجام نداده‌اند و ما نيز هم اکنون از آنان سوال داريم که چرا در مقابل چرخ توليد مملکت اين قدر سهل‌انگارند و مى خواهند اين چرخ به زمين بيفتد؟ آيا اين کارخانه جزء سرمايه‌هاى كشور نيست؟
1548- اعتراض 390 كارگر نساجي خوي كه نزديك به 7 ماه است كه حقوق نگرفته اند :
کمیته کارگری پویا: كارگران نساجي خوي جهت پيگيري وضعيت شغلي و احقاق حقوق معوقه نزديك به 7 ماه گذشته خود مقابل فرمانداري اين شهر تجمع اعتراضي كردند . يكي از كارگران نساجي خوي گفت : نميدانم آيا مسئولين مملكتي آيا از انسانيت چيزي ميدانند ؟ كارگر وقتي 7 ماه حقوق نگيرد چگونه ميتواند زندگي شرافتمندانه داشته باشد . 390 كارگر نساجي نزديك به 7 ماه ميشود كه حقوق و مزايا نگرفته ايم , برخي از كارگران را به بيمه بيكاري معرفي كرده اند و لي به كسي حقوق و مزايا پرداخت نكرده اند , وي گفت از پرداخت شهريه بچه هايم كه به مدرسه ميروند عاجزم , كرايه خانه ام را نميتوانم بدهم , پولي ندارم كه به خواسته هاي بچه هايم جواب بدهم . هرچه به فرمانداري و مقامات مختلف مراجعه مي كنيم جز سردواندن فايده ديگري نداشت .
1549- " شورای همکاری " سرکوب و دستگیری دانشجویان را محکوم می‌کنیم!!!
کارگران و مردم آزادی‌خواه ایران!!
شماری از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، دوشنبه 12 آذر ماه دستگیر شدند. آنان که تعدادشان به 30 نفر می‌رسد، یک روز قبل از مراسم تدارک دیده شده روز دانشجو دستگیر شده تا بدین نحو از برگزاری مراسم این روز جلوگیری شود. اما روز سه شنبه 13 آذر ماه سایر دانشجویان که تعدادشان به حدود 400 نفر می‌رسید بدون توجه به جو ارعاب و در جهت شکستن فضای پلیسی، در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران دست به تجمع زده و به ایراد سخنرانی پرداختند و با شعارهای "دانشگاه پادگان نیست"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "دانشجو میمرد ذلت نمی پذیرد" نسبت به فضای پلیسی – امنیتی حاکم بر دانشگاه ‌های کشور اعتراض کرده و خواستار آزادی دوستان خود شدند. در میان دانشجویان همچنین پارچه نوشت‌هایی با مضامین "ما از کازگزان حمایت می‌کنیم"، "جنبش دانشجویی متحد جنبش زنان و جنبش کارگری"، "نه به جنگ"، "دست امپریالیسم از سر مردم ایران کوتاه"، "بازداشت و ترور فعالین کارگری را محکوم می‌کنیم" وجود داشت. دانشجویان پس از ایراد سخنرانی، ضمن خواندن شعر و سرود به طرف در اصلی داشگاه حرکت کردند.
به رغم بازداشت دانشجویان و ایجاد جو پلیسی- امنیتی در دانشگاه ‌های تهران، مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های چند شهر از جمله اصفهان، اهواز، همدان و برخی شهرهای مازندران برگزار شده و دانشجویان این دانشگاه‌ها ضمن برگزاری مراسم روز دانشجو به حمایت از دانشجویان دستگیر شده برخاستند.
مردم مبارز ایران!!
جرم دانشجوی مبارز امروز، تنها سردادن فریاد آزادی‌خواهی نیست. جرم آنان حمایت از کارگران هفت تپه، سندیکای شرکت واحد، کارگران دستگیر شده اول ماه می 1386 و… نیز هست. در یک کلام جرم آنان دفاع از جنبش کارگری، حقانیت طبقه کارگر و حمایت از اقشار محروم و زحمت‌کش جامعه نیز می‌باشد.
کارگران!!
این فرزندان ما هستند که این چنین سرکوب می‌شوند و این صدای حق‌طلبانه آن‌ها است که در گلو خفه می‌شود. این فریاد رسای دانشجویان بود که با صدای کارگران در اول ماه مه 86 در آمیخت و در فضای استادیوم امجدیه طنین‌افکن شد و این شعار "دانشجو، کارگر اتحاد اتحاد" بود که در سراسر امجدیه شنیده می‌شد.
به حمایت از فرزندان خود برخیزید و ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه فوق به هر طریق ممکن برای آزادی فوری و بی قید و شرط آنان تلاش کنیم و ندای حق‌طلبانه آنان را به گوش سایر آحاد جامعه برسانیم.
شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری16/9/1386
کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگریکمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگریاتحاد کمیته های کارگریانجمن فرهنگی، حمایتی کارگرانکمیته دفاع از محمود صالحیجمعی از فعالین کارگری
1550- حکم ۳ سال تبعید برای آقای اسکندر لطفی دبیرکانون صنفی معلمان کردستان:
اتحاد معلمین: حکم ۳ سال تبعید به استان اردبیل برای آقای اسکندر لطفی دبیرکانون صنفی معلمان کردستان توسط دادگاه اداری تایید شده وقراراست،ازرزوهای آینده این حکم به اجرادرآید.
در شعبه ي 106 دادگستري استان همدان ،توسط قاضي اين شعبه به نام قادري نسب روي هم 91 روز زندان براي 9 تن از معلمان همدان آقايان محمود جليليان،يوسف رفاهيت،يوسف زارعي،علي صادقي ،هادي غلامي،مجيد فروزانفر، نادر قديمي،جلال نادري و علي نجفي صادرشد.
اضافه براين احكامي از سوي هيات بدوي سازمان آموزش و پرورش همدان به شرح زير صادر شد.
1- نادرقديمي 5سال تبعيد به خراسان جنوبي،2ماه تعليق ازخدمت،10روز زندان انفرادي در ارديبهشت،محروم ازهرگونه تحصيل
2-يوسف زارعي 3سال تبعيد به استان ايلام،2ماه تعليق ازخدمت،10روز زندان انفرادي در ارديبهشت،محروم ازهرگونه تحصيل
3- هادي غلامي يكسال انفصال از خدمت،2ماه تعليق ازخدمت،10روز زندان انفرادي در ارديبهشت،محروم ازهرگونه تحصيل
4- يوسف رفاهيت كسر2گروه به مدت يك سال،2ماه تعليق ازخدمت،10روززندان انفرادي درارديبهشت،محروم ازهرگونه تحصيل
همچنين توسط آقايان: محسن جام بزرگ،محمدرضا رعدوعليرضا صادقي اعضاي هيات بدوي سازمان آموزش و پرورش استان همدان براي شماربسياري از معلمان معترض حكم توقيف كتبي بادرج در پرونده،براي 10 تن ديگر 2 تا 8ماه انفصال ازخدمت صادر شده است،
مسئولان ادارات آموزش وپرورش نواحي مختلف 1-عباس حسني محتشم،رئيس ناحيه ي يك همدان،اعظم بهرامي،رئيس ناحيه ي 2 آموزش و پرورش همدان3- غلامرضا احمدي مدير آموزش و پرورش بهار4- محمود نقوي رئيس آموزش وپرورش فامنين5 - محمدي پيرايش رئيس آموزش وپرورش شهرستان رزن نيز بيكار ننشسته واز اين خوان گسترده بي نصيب نماندند،آنها نيز حقوق 700نفراز معلمان رااز50،000ريال تا 2،000،000ريال برداشتند.
هم اكنون نيزدرمدارس وادارات 19گانه ي آموزش وپرورش استان ،فضاي سنگين امنيتي وحراستي حاكم بوده وكمترين سخن،و انتقادواعتراض باواكنش تهديد آميزمسئولان وبرخي واحدهاي درون وبيرون آموزش وپرورش همراه است،اما فرهنگيان اين استان درراه اجراي عدالت واحياي منزلت واقعي معلمان كشوراستواروراست قامت ايستاده اند.
1551- تجمع اعتراض آميز در برابر سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي:
خبر گزاری میراث فرهنگی- گردشگری : كارمندان شركت حمل‌ونقل بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران "ايريت"، در اعتراض به بلاتكليفي خود پس از واگذاري اين شركت به بخش خصوصي در محل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تحصن كرده و خواستار رسيدگي مسئوولان اين سازمان به وضعيت خود شدند.
1552- عده‌اي از كاركنان شركت ايريك در برابر سازمان راهداري تجمع كردند :
خبرگزاري ميراث فرهنگي - گردشگري - كارمندان شركت حمل‌ونقل بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران "ايريت"، در اعتراض به بلاتكليفي خود پس از واگذاري اين شركت به بخش خصوصي در محل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تحصن كرده و خواستار رسيدگي مسئوولان اين سازمان به وضعيت خود شدند. معترضان در اين تجمع با اشاره به كاهش حقوق و مزاياي خود از سوي بخش خصوصي كه اين شركت را خريداري كرده به تسويه تدريجي 30 پرسنل اين شركت و پايمال شدن حقوق خود اعتراض كردند.
همزمان با نشست خبري رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در محل اين سازمان در تاريخ 24 آذر ماه، تجمعي متشكل از كاركنان شركت حمل‌ونقل بين‌المللي "ايريك"، روبروي درب سازمان فوق برگزار شده بود و شركت‌كنندگان با در دست داشتن پلاكارتي خواستار عنايت مسئولان سازمان راهداري بودند. يكي از كارمندان در اين خصوص گفت:« اين شركت را با قيمت سه ميليارد و 800 ميليون تومان فروخته‌اند اين در حالي است كه اين شركت به همين ميزان طلب كار است و تنها يك ساختمان اين شركت در خيابان ملاصدرا با هزار متر زمين حدود هفت ميليارد تومان ارزش دارد.»
چند تن ديگر از تجمع‌ كنندگان در خصوص اين حركت اعتراض آميز اظهار داشتند؛ حدود 30 تن از پرسنل اين شركت با سابقه‌كاري بيش از 20 سال، خواستار دريافت حقوق و رسيدگي مسئولان به وضعيت خود هستند. اين گروه نامه‌اي به اين مضمون نيز در دست داشتند؛
"مقام محترم عالي وزارتي
جناب آقاي مهندس رحمتي
احتراما همانگونه كه مستحضر هستيد شركت حمل‌و‌نقل بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران كه يكي از شركت‌هاي تابعه آن وزارتخانه است، برابر اصل 44 قانون اساسي از تاريخ 24/2/86 به بخش خصوصي واگذار شده است، ليكن كاركنان شركت 16 نفر عليرغم مكاتبات عديده با سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، سازمان خصوصي سازي و مديران ذيربط مبني بر تعيين تكليف آنان كماكان بلاتكليف و سرگردان هستند.
جهت مزيد استحضار خاطرنشان مي‌سازد به لحاظ حياني بودن مورد صدالاشاره و تاثير تبعات منفي آن در زندگي فردي و اجتماعي يكايك كاركنان كه جواني خود را در اين شركت سپري كرده‌اند به واسطه اطلاع قبلي از موضوع، آقاي "صادق دقيقي"، با آشنايي از خصيصه انساني و نوعدوستي كه از آن مقام محترم سراغ داشتند جهت حفظ كرامت انساني و ممانعت از تضييع حقوق خانواده كاركنان طي نامه‌هاي شماره 68321/م/ت مورخ 7/5/86 و 86102/م/ت مورخ 5/6/86 صدور اوامر مقتضي به منظور رسيدگي به تعيين تكليف كاركنان را از آن مقام محترم درخواست نموده‌اند. نظر به اينكه متاسفانه تاكنون هيچيك از مسوولين پاسخگو نبوده‌اند لذا مستدعي است جهت اجتناب از اطاله رسيدگي و پيچ و خم‌هاي اداري وبروكراسي غير ضرور، راسا دستور رسيدگي صادر فرمايند. جهت استحضار كليه مكاتبات به پيوست تقديم مي‌شود.
قبلا از دستور عاجلي كه صادر مي‌فرماييد سپاسگزاري مي‌نمايد."
گفتي است رئيس سازمان راهداري در نشست خبري و در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص تجمع فوق، رسيدگي به اين اعتراض را خارج از وظايف سازمان راهداري عنوان كرد، اين در حالي است كه اين سازمان به عنوان واگذار كننده شركت "ايريك" به بخش خصوصي بايد پاسخگوي كارمندان اين شركت و مطالبات آنها باشد.
1553- تحصن كاركنان شركت كشتي سازي اروندان وارد چهارمين روز خود شد:
به گزارش خبرنگار «جهان» از خرمشهر ، بيش از سيصد تن از كاركنان شركت كشتي سازي اروندان از چند روز گذشته دست به اعتصاب و تحصن در محوطه اين كارخانه زده‌اند.
يكي از متحصنين به «جهان» گفت: عدم پرداخت مطالبات سال 85 و حقوق ماه‌هاي مهر و آبان امسال و اعتراض به درج خبري در خبرگزاري مانا از قول مديرعامل اين شركت، دلايل اصلي تحصن و اعتصاب كاركنان كشتي سازي اروندان است. گفته مي‌شود شركت اروندان طي سال‌هاي گذشته خسارت عمده چندين ميليون دلاري به شركت كشتيراني والفجر وارد آورده است.
با تداوم عدم پرداخت حقوق و پاداش هاي معقوقه کارکنان اين کشتي سازي اين اعتصاب وارد چهارمين روز خود شده است.
در اين واحد صنعتي که از مشکلات مالي و مديريتي رنج مي برند، کارکانان کشتي سازي اروندان از رئيس جمهوري و دولت خواسته‌اند به وضعيت بد کشتي سازي اروندان پايان و زندگي مشقت بار آنان را از اين وضعيت نجات دهند.
1554- تجمع كارگران كارخانه نساجي خوي در مقابل فرمانداري :
در تاریخ 17 آذر 86، بيش از 390 نفر از کارگران کارخانه نساجي خوي طي روزهاي گذشته در مقابل فرمانداري اين شهر تجمع کرده و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. کارگران کارخانه نساجي خوي 6 ماه حقوق و مزاياي خود را دريافت نکرده و به دليل پرداخت نشدن حق بيمه از سوي کارفرمايان، اداره تامين اجتماعي نيز از تمديد دفترچه خدمات درماني کارگران و خانواده هايشان خودداري مي کند
1555- کارگران کارخانه سما براي مطالبات خود تجمع واعتصاب مي کنند:
در تاریخ 18 آذر 86، کارفرماي کارخانه سما به کارگران اين کارخانه اعلام نموده بود، کارخانه را باز گشايي نخواهد کرد و از آنان خواسته بود تا علي الحساب هر کدام مبلغ يکصد هزار تومان از 4 ماه دستمزدهاي عقب افتاده خود را دريافت کرده و براي روشن شدن تکليف شان به اداره کار مراجعه نمايند. کارخانه صنعتي سما که يک کارخانه گوني بافي است و در جاده سنندج دهگلان قرار دارد تا چندي پيش با 200 کارگر در سه شيفت کار ميکرد. اما اخيرا کارفرماي اين کارخانه، آنرا تعطيل و دستمزد 4 ماه از کارگران را پرداخت نکرده است. همه کارگران اين کارخانه بلاتکليف هستند و کارفرما نه دستمزدهاي عقب افتاده آنان را پرداخت ميکند و نه کارخانه را بازگشايي ميکند. کارگران اين کارخانه اعلام کرده اند چنانچه وضعيت به همين منوال پيش برود و کارفرما کارخانه را تعطيل و دستمزدهاي عقب افتاده آنان را پرداخت نکند، دست به اعتراض گسترده تري خواهند زد.
4 روز تحصن كاركنان شركت كشتي سازي اروندان :
در تاریخ 21 آذر سال 86 : بیش از سیصد تن از کارکنان شركت كشتي سازي اروندان خرمشهر ، از چند روز گذشته دست به اعتصاب و تحصن در محوطه اين كارخانه زده‌اند. با تداوم عدم پرداخت حقوق و پاداش هاي معوقه کارکنان اين کشتي سازي اين اعتصاب وارد چهارمين روز خود شده است . عدم پرداخت مطالبات سال 85 و حقوق ماه‌هاي مهر و آبان امسال و اعتراض به درج خبري در خبرگزاري مانا از قول مديرعامل اين شركت، دلايل اصلي تحصن و اعتصاب كاركنان كشتي سازي اروندان است. گفته مي‌شود شركت اروندان طي سال‌هاي گذشته خسارت عمده چندين ميليون دلاري به شركت كشتيراني والفجر وارد آورده است. در اين واحد صنعتي که از مشکلات مالي و مديريتي رنج مي برند، کارکانان کشتي سازي اروندان خواسته‌اند به وضعيت بد کشتي سازي اروندان پايان و زندگي مشقت بار آنان را از اين وضعيت نجات دهند.

1556- نامه کمیته دفاع از محمود صالحی به آقای گای رایدر:
آقای گای رایدر عزیز؛
همانطور که اطلاع دارید محمود صالحی یکی از فعالین کارگری ایران و نماینده کارگران خباز در شهر سقز که در جریان برگزاری ١ مه سال ۲٠٠۴ دستگیر و نهایتا در سال ۲٠٠٧حکم زندان وی قطعی شد، هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری میکند .همچنان که مطلعید، محمود صالحی یکی از کلیه‌هایش از کار افتاده و تنها کلیه باقیمانده وی احتیاج به درمان اساسی دارد که متاسفانه طی هفته گذشته به خاطر شدت بیماری چندین بار در زندان بیهوش شده و به همین بعلت از تاریخ ۲٠/۹/٨٦ در بیمارستان توحید سنندج بستری می باشد.
جهت اطلاع متذکر میشویم که در شهر سنندج امکانات تخصصی بیماران کلیوی وجود نداشته و در آن بیمارستان تنها با دارو های آرامبخش جهت تسکین وآرام کردن درد ناشی از بیماری محمود را مورد مداوا قرار میدهند.
ما اعضای کمیته دفاع از محمود صالحی خواستاریم که از طرف اتحادیه مربوطه و همکاری سازمانهای مدافع حقوق بشر در راستای آزادی محمود صالحی و همچنین فراهم کردن امکانات پزشکی مناسب جهت درمان اساسی ، مقامات ذی ربط در ایران را وادار به این امر کرده تا ضمن فراهم آوردن شرایط آزادی وی در جهت مداوای سریع ایشان اقدامات لازم را انجام دهند و بی شک ما به مثابه اعضای کمیته دفاع از محمود صالحی مقامات دولت ایران را مسئول جان محمود دانسته و هر پیش آمدی ر ا باید جواب گو باشند.
با آرزوی موفقیت . کمیته دفاع از محمود صالحی . چهار‌شنبه مورخ۲۱/۹/۸۶
1557ـ بازداشت و شکنجه دو تن از فعالان کارگران نیشکر هفت تپه :

یه گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 21/8/86 ، رمضان علیپور و محمد حیدری از فعالین کارگری شرکت هفت تپه همچنان در بازداشت اداره اطلاعات شوش بسر می برند، نامبردگان تحت بازجویهای طولانی توام با شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند تا وادار به اعترافات دیکته شده اداره اطلاعات گردند. از طرف دادگاه انقلاب برای آزاد کردن هرکدام از کارگران زندانی مبلغ 50 میلیون تومان وثیقه تعیین کرده است. خانواده آنها وثیقه تعیین شده را تامین و به دادگاه انقلاب ارائه داده اند، ولی دادگاه انقلاب از پذیرفتن وثیقه و آزاد کردن کارگران خودداری می کند.

هفته چهارم آذر ۸۶ ( دسامبر۲۰۰۷)

1558- اعتصاب كارگران كارخانه قند نيشابور:
در تاریخ 22 آذر 86، در هفته اخير 60-70 نفر از كارگران كارخانه قند نيشابور كه در شيفت روز در اين كارخانه مشغول به كار بودند به دليل نپرداختن حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زدند. كارگران در اعتصاب خود خواستار دريافت افزايش توليد شدند و به عدم استخدام كارگران اعتراض داشتند. كارگران ميگفتند: چرا فقط كارگران را با قرارداد و آن هم قراردادي كه جايي ثبت نيست ميپذيرند. كارگران به مدير عامل اعتراض كردند.

1559- پیام محمود صالحی به دانشجویان چپ و مبارز:
دانشجویان، عزیز؛
امروز ما بر خود میبالیم که شما دانشجویان با مبارزات تاکنونی خود، جنبش دانشجوی را به یک حرکت اعتراضی رادیکال و در راستای پیوند با جنبش کارگری ایران ارتقاه داده‌اید. همگان شاهد هستند که شما که با آگاهی و جسارت در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی پا گذاشته‌اید و د ر این میدان از تمام جنبشهای برحق، رادیکال و انسانی دفاع کرده‌اید.
شما به درستی جنبش کارگری را بر جسته کرده و رسالت و وظیفه انسانی اجتماعی خود را در این مورد به خوبی نشان میدهید. چرا؟ چون گذشته از سطح آگاهیتان اکثر شما فرزندان طبقه کارگر، مردم زحمتکش و انسانهای حق طلب هستید.
شما با شعار، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد ، یک امر مهم و خطیر را در دستور کار خود گذاشته‌اید و من به عنوان یک کارگر تمام تلاش خود را برای تحقق این اتحاد با دانشجویان مبارز ضد استثمار به عمل خواهم آورد.
دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب؛
من ضمن گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو ، پشتیبانی و حمایت خود را از این روز اعلام داشته و شدیدا و قویا دستگیری رفقای دانشجو را محکم کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید شرط کلیه دانشجویان و فعالین این جنبش می باشم و از کلیه مردم آگاه و کار گران و سازمانهای حقوق بشر میخواهم درراستای آزادی این دوستان و محکوم کردن این موج دستگیری دست به اعتراض بزنند.
زندانی سیاسی، محمود صالحی
بیمارستان توحید سنندج22/9/86
1560- به همه دلسوزانی که جویای حال محمود، من و فرزندانم هستند :
به همه دلسوزانی که جویای حال محمود، من و فرزندانم هستند. به همه مبارزانی که امنیت خود را به خطر انداخته و به طرزی خستگی ناپذیر در جهت اگاهگری پیرامون وضعیت محمود و برای مداوا و آزادی او تلاش میکنند.
من و فرزندانم در یکی از سخت ترین لحظات زندگیمان قرار داریم. من مثل یک مادر، یک همسر و یک همسفر از درون میسوزم. شمع وجود محمود صالحی، این عزیزترینم در برابر چشمانم آب میشود. محمود فقط یک شوهر عزیز و پدر دلسوز.نبود او الهام بخش من در موضعگیریهای درست، طبقاتی و سیاسی است. او پیشاهنگ من در زندگی اجتماعی است. او مظهر یک کارگرآگاه، سمبل نفرت از استثمار و تبعیض و نماد مبارزه با زورگوئی است. او پرتو افکن مسیر یک مبارزه طبقاتی – کارگری به شیوه انترناسیونالیستی است. همین او را به چراغ فروزانی در برگزاری مراسمهای مستقل اول ماه مه و تلاش برای ایجاد تشکل مستقل کارگری تبدیل کرد. کوردلان بر آنند تا این چراغ را خاموش کنند، ولی غافلند که پرتو این چراغ بر میلیونها قلب تابیده و خاموش شدنی نیست.
این خصوصیات، دلسوزیهای همه جانبه و گسترده ای که نسبت به محمود و امر مبارزاتیش نشان داده میشود و تلاش وسیعی که برای آزادی و مداوای او در جریان است همه قوت قلب من هستند. محمود تحت عنوان تلاش برای برگزاری اول ماه مه، روز جهانی طبقه کارگر، زندانی شده است، که بخشی از مبارزات طبقاتی وموثرش در مورد شرایط کار و زندگی کارگران ایران و انعکاس حق طلبی و مبارزه جوئی آنان در زندان است. به سبب رویاروئیهای جسورانه‌اش با عوامل سرمایه در بند است، به علت تلاش برای ایجاد تشکل مستقل کارگری در حبس است. او الهام بخش مبارزه به شیوه متشکل است.
محمود زجر میکشد. درستتر بگویم دارند او را زجر کش میکنند. قرار بود او یک سال زندانی شود و صرفا از حقوق اجتماعی محروم باشد، اما او را از مداوی بیماری حاد کلیه محروم کرده اند!، اظهار نظرهای دکتر متخصص کلیه را نادیده گرفتند و عملا او را از هرگونه مراقبت تخصصی محروم نمودند. در نتیجه این اقدامات که آگاهانه انجام گرفته اکنون محمود در موقعیت بسیار بدی قرار دارد. شش روز است که آب بدنش دفع نشده و خطر سرایت سم به خونش وجود دارد. پاهایش زخم درآورده است. فشار خونش در نوسان است و چند بار بیهوش شده است. در یکی از این موارد سرش به شدت به زمین خورده و امکان صدمه مغزی وجود دارد. تاکنون هیچ دکتر متخصص بیماریها کلیوی به بالین او نیاورده‌اند. حتی اگر دکتر کلیه هم بیاورند بیمارستان توحید سنندج دارای امکان پیشرفته و مورد نیاز محمود نیست. مقامات قضائی با این شیوه برخورد چه چیز را میخواهند به اثبات برسانند
آیا عدم مداوای محمود با توجه به وخامت جسمی وی و نگاه داشتن او در زندان چه چیزی را در اذهان عموم منعکس میکند جز اینکه محمود باید عمدا به این وسیله تا ورطه نابودی کشیده شود!! آیا این فسمتی از مجازاتی است که قبلا برای محمود تنظیم کرده اند؟! آنها دارند پیام میدهند که هر کس علیه سرمایه و دستگاههای حامی آن بپا خیزد، حتی اگر شهرت جهانی هم داشته باشد در معرض نابودی قرارخواهد گرفت. آنها در این راه چنان پیش میروند که حتی آبرو ریزی بیشتر دستگاه قضائیشان را به جان میخرند. اما ما به اتکای به تشکها واعتراضات کارگری و فعالین کارگری، پزشکان انساندوست وهمه انسانهای آزادیخواه باید در مورد این بی حقوقی ایستادگی کرد این چراغ باید همین امروز و در میان ما فروزان بماند.
نجیبه صالحزاده جمعه ۲٣ آذر ماه ١٣٨٦
1561- اعتراض کارگران کارخانجات و مجتمع های صنعتی شهر تبریز به بازداشت دانشجویان :
به : همه روزنامه های داخلی ایران ، احزاب و سازمانهای کارگری ، مترقی ، ازادیخواه و مدافع حقوق انسانی
ما ، تعدادی از کارگران کارخانجات و مجتمع های صنعتی شهر تبریز ، شاغل در كارخانجات ماشين سازي ، تراكتور سازي ، پالايشگاه ، پتروشيمي و كارخانه سيمان صوفيان ، بدینوسیله نسبت به دستگیری و بازداشت دانشجویان دانشگاههای مختلف ایران اعتراض کرده و ان را محکوم میکنیم .
دانشجویان ایران امسال به مناسبت روز دانشجو در مراسم هایشان صدای ما کارگران و ندای آزادیخواهی و برابری طلبی مردم ستمدیده و حق طلب را بگوش همه مردم جهان رساندند . وزارت اطلاعات با دستگیری و زندانی کردن برخی از دانشجویان قصد جلوگیری از برگزاری مراسم و ارعاب دانشجویان را داشت که در برابر صف متحد دانشجویان معترض در روزهای 13 اذر و 16 آذر شکست خورد . پس از اين مراسم هاي باشكوه و براي جبران شكستهايش در صدد پاپوش دوزي و اذيت و آزار اين دانشجويان مبارز است . بايد به اين سياست ضد انساني جواب داد . راه مقابله اعتراض گسترده است و ميتوان عمل نمود . شعارها و خواستهای دانشجویان ، خواست ما کارگران و همه مردم جان به لب رسیده ایران است . دانشجویان در این مراسمها اعلام کردند که " جنبش دانشجوئی از جنبش کارگری حمایت میکند " . این نشاندهنده همبستگی جنبش ها باهم است و بنابراين ما هم اعلام میداریم که تا آزاد شدن بدون قید و شرط همه دانشجویان زنداني ، مبارزه و اعتراض مان را ادامه خواهیم داد . ما باید با خواست "زندانی سیاسی ازاد باید گردد " خواهان آزادی بدون قید و شرط دانشجویان باشیم . دانشجو اعلام کرد که " زنده باد آزادی و برابری" و "دانشگاه پادگان نیست " . اینها خواست ما کارگران ایران است . ما خواهان زندگی در یک نظام آزاد و برابر اجتماعی هستیم . ما خواهان زندگی در یک فضای ازاد هستیم . بنابراین شعار دانشجویان ، شعار ما هم است و برای دفاع از زندگی و معیشت مان ، باید از دانشجویان دفاع کنیم و خواهان آزادی شان باشیم .
تا ازادی دانشجویان عزیزمان از زندانهای رژیم از پا نخواهیم نشست و یکدل و یک صدا و بهر شکل ممکن از آنها حمایت خواهیم کرد .
بدینوسیله از همه کارگران ایران و جهان میخواهیم که برای ازادی دانشجویان زندانی ، از هر راهی استفاده کرده و صدای اعتراض شان را در حمایت از این عزیزان بلند کنند .
زنده باد دانشجویان مبارززنده باد صف متحد کارگران در اعتراض به زندانی کردن دانشجویان زندانی سیاسی ازاد باید گردد 23/9/86
1562- دستگیری تعدادی از فعالین کارگری:
روز جمعه 23 آذر ماه 86 جمعی از خانواده های کارگری در " پارک چیتگر " در حال صحبت کردن حول مسایل کارگری بودند ، که ساعت 30/12 گشت نیروی انتظامی مستقر در پارک سر رسید و چهار تن از حاضرین محسن حکیمی ، ابراهیم نوروزی گوهری ، علیرضا عسگری و حسین غلامی را با خود به کلانتری چیتگر برده و از آنجا به کلانتری 141 واقع در شهرک راه آهن و سپس به کلانتری 137 در گیشا (نصر) انتقال نمودند.
خانواده های دستگیر شدگان تا آخرین ساعت شب در جلوی کلانتری منتظر ماندند ولی هیچگونه پاسخی نسبت به علت بازداشت این افراد دریافت نکردند . احتمال می رود که روز شنبه بازداشت شدگان را به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال دهند .
کمیته هماهنگی منطقه تهران جمعه 23 آذر ماه 1386
1563- « چهار فعال کارگری در تهران بازداشت شدند» :
گزارش ها خبرگزاری ها از ايران حکايت از آن دارد که چهار فعال کارگری روز جمعه ۲۳ آذرماه در پارک چيتگر در تهران دستگير شده اند.
به گفته فعال کارگر ی که نخواستند نام شان فاش شود، محسن حکيمی، ابرهيم نوروزی گوهری، عليرضا عسگری و حسين غلامی در پارک چيتگر، در حال صحبت درمورد مسايل کارگری و مشکلات کارگران در ايران بوده اند که توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند. اين فعال کارگر ی سپس به کلانتری چيتگر و کلانتری ۱۴۱ در شهرک راه آهن و پس از آن، به کلانتری ۱۳۷ در کوی نصر منتقل شده اند. بازداشت اين چهار فعال کارگر در حالی انجام می گيرد که سازمان های بزرگ کارگری در جهان، کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری و فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، به همراه سازمان بين المللی کار، آی ال او، و پارلمان اروپايی، به بازداشت فعالان کارگر در ايران انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری و بی قيد وشرط آنها شده اندبر اساس اين گزارش، آقايان حکيمی، نوروزی گوهری، عسگری و غلامی روز شنبه به دادگاه انقلاب در خيابان معلم تهران انتقال يافته اند.
در همين ارتباط، پسر ابراهيم نوروزی گوهری به رسانه ها گفت؛ که دادگاه انقلاب برای آزادی اين فعال کارگر، ۲۰ ميليون تومان وثيقه تعيين کرده است.
بازداشت اين چهار فعال کارگر، آخرين مورد از بازداشت فعالان کارگر درايران است. پيش از اين، رضا دهقان، از اعضای هيات موسس سنديکای کارگران نقاش، در آذر ماه بازداشت شد.
علاوه بر اين، رمضان عليپور، فريدون نيکوفر، علی نجاتی و چند تن ديگر از فعالان کارگر شرکت نيشکر هفت تپه که به همراه پنج هزار تن از کارگران اين کارخانه برای دريافت حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده بودند، توسط دستگاه های امنيتی جمهوری اسلامی احضار و يا بازداشت شدند. همچنين در تابستان سال جاری، ماموران امنيتی منصور اسانلو، رييس، و ابراهيم مددی، نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، را بازداشت کردند.
محمود صالحی، از بنيانگذاران انجمن صنفی کارگران شهر سقز، نيز از ديگر فعالان کارگر است که در فروردين ماه بازداشت شد و به زندان سنندج انتقال يافت.
بازداشت اين چهار فعال کارگر در حالی انجام می گيرد که سازمان های بزرگ کارگری در جهان، کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های آزاد کارگری و فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، به همراه سازمان بين المللی کار، آی ال او، و پارلمان اروپايی، به بازداشت فعالان کارگر در ايران انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری و بی قيد وشرط آنها شده اند.
1564- دستگیری فعالین کارگری را محکوم می کنیم :
کارگران و مردم اگاه؛
دستگیری فعالین کارگری همچنان ادامه دارد و در این رابطه در مورخه 23/9/86 محسن حکیمی عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری ، همراه با تعدادی دیگراز فعالین کارگری در پارک چیتگر تهران به بهانه واهی دستگیر و انان را روانه زندان کرده اند ؛ اینگونه دستگیر یها در چند ماه اخیر روند جدیدی به خود گرفته و ما شاهد دستگیری و زندانی کردن محمود صالحی و منصور اسا لو و ابراهیم مددی و بختیار رحیمی و رضا دهقان علی نجاتی ، فریدون نیکو فرد ، رمضان علیپور ، جلیل احمدی ، حیدری مهر و دیگر کار گران نیشکر هفت تپه بوده ایم ودر هفته های اخیر تعداد کثیری از فعالین دانشجو ئی را دستگیر و برای دیگر فعالین کارگری و دانشجوئی حکم احضار صادر نموده اند.
کار گران ؛
این روند سرکوب و ایجاد رعب و وحشت تنها مبین ان میباشد که جنبشهای رادیکال و در پیشاپیش آن جنبش کارگری با اتکا به نیروی خود کارگران در عرصه های عملی خود وارد فاز معینی از مطالبات خود شده و با طرح شعار، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد ، از طرف دانشجویان سر فصل جدیدی از پیوند طبقاتی در جامعه ایران در حال گسترش است و بدین خاطر حامیان بورژوازی با دستگیری این فعالین در صدد ان میباشند که سد و مانعی را در روند این حرکت پیشرونده ایجاد کنند که بی شک این گونه دستگیر ها نمی تواند عزم طبقا تی کار گران را ناچار به عقب نشینی نماید ؛ ما به عنوان اعضای کمیته هماهنگی منطقه غرب ضمن محکوم کردن این دستگیر یها از تمامی کار گران و مردم آگاه خواستاریم در مقابل این بی حقوقی ها ایستادگی کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط این دوستان شویم.
کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری ( منطقه غرب)
1565- احضار های مکرر نمایندگان نیشکر هفت تپه :
کار گران و مردم آگاه
دیروز مورخه ۲۴ آذر ۸۶ علی نجاتی یکی از نمایندگان نیشکر هفت تپه به ستاد خبری شوش احضار شدو در این رابطه امروز ۲۵ آذر ماه طی تماس تلفنی از طرف ستاد خبری شوش باید فریدون نیکو فرد خود را به این نهاد معرفی کرده تا مورد بازجوئی قرار گیرد . طبق اخبار رسیده احضار مجدد این نمایندگان در رابطه با اعتصاب موفقیت امیزمورخه ۱۹ آذر ماه کار گران نیشکر هفت تپه می باشد ما ضمن محکوم کردن این گونه فشار ها به رهبران کارگری خواستاریم که کارگران و نهادها وتشکلات کارگری نسبت به این شیوه برخورد با فعالین کارگری اعتراض کرده و از حقانبت نمایندگان کار گران نیشکر هفت تپه دفاع شود.
زنده باد همبستگی طبقاتی
کمیته دفاع از محمود صالحی
1566- نامه سرگشاده جمعی از پزشکان به سازمان پزشکان بدون مرز: جان محمود صالحی در خطر است:
تاریخ 17-12-2007 – 24 -09-1386
نامه ما درباره شخصی است که به دلیل شرکت در مراسم اول ماه روز جهانی کارگر در شهر سقز از طرف جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده و از آوریل 2007 تاکنون در زندان سنندج بسر می برد. محمود صالحی کارگر خبازشهر سقز بوده و یکی از رهبران اتحادیه نانوایان این شهر می باشد.
ما این نامه را برای شما می نویسم زیرا که محمود صالحی از یک بیماری شدید و پیشرونده رنج می برد و ایشان ازمعالجه مورد نیازش محروم می باشد. در این رابطه به گزارش پزشکی پیوست مراجعه فرمائید. رژیم جمهوری اسلامی اقدامات پزشکان معالج را برای رسیدگی و درمان ایشان متوقف می نماید. علیرغم اینکه وضعیت سلامتی محمود صالحی فوق العاده بحرانی است، تاکنون او و خانواده اش کمک و پشتیبانی لازم را برای مراقبت و درمان دریافت نکرده اند.
ما از سازمان شما برای کوشش در راه کمک به این خانواده بی پناه و این بیمار در بند از هر راهی که برایتان مقدور است یاری می طلبیم. اقدامات سازمان شما که بعنوان تشکیلات جهانی برای کمکهای انسانی به مردم محتاج شناخته شده است می تواند در بهبود وضع محمود صالحی موثر باشد.
ما امضا کنندگان زیر که این نامه را حضورتان تقدیم می داریم بعنوان پزشک چندین سال در کردستان ایران کار کرده و سالها است که در کشور سوئد نیز بکار طبابت اشتغال داریم. بر اساس اطلاعات کاملا موثق پزشکی که از طریق همکارانمان در ایران بدستمان رسیده است، ایشان نیاز عاجل به اقدامات جدی درمانی دارند.
این نامه همچنین به سازمان پزشکان بدون مرز واحد سوئد، سازمان جهانی حقوق بشر، سازمان جهانی حقوق بشر واحد سوئد، صلیب سرخ جهانی و واحد سوئد این سازمان ارسال می داریم و درخواست کمک می نماییم.
دکتر احسان رفیعی متخصص طب عمومی
دکتر احمد عزیزپور متخصص داخلی و رماتیسم
دکتر حمید اردلان متخصص بیماریهای روانی و اعصاب
دکتر عثمان فتحی متخصص بیماریهای روانی
دکتر محمد عزیزی جراح مغز و اعصاب
دکتر عثمان حسین زاده متخصص طب عمومی
دکتر سارا حسینی متخصص بیماریهای پوستی
1567- گزارش پزشکی در رابطه با وضعیت محمود صالحی :
محمود صالحی از بیماری کلیه پلی کیستیک که یک بیماری ارثی است رنج میبرد. بیماری ایشان چندین سال قبل تشخیص داده شده و سال 1981 به همین دلیل تحت عمل جراحی قرار گرفته است. محمود صالحی گرفتار درد مزمن شکم بدلیل بزرگ شدن کیستهای درون کلیه بوده، همچنین گرفتار خستگی مفرط ، ضعف شدید جسمانی، عفونتهای مکرر کلیه و دستگاه ادراری و سنگ کلیه میباشد.
بیماری ایشان همچنان که شما میدانید بیماری پیشرونده ای است که نهایتا به نارسایی کلیه منجر می شود. محمود صالحی همچنین دچارعوارض متعدد دیگری چون بالا بودن شدید فشار خون، بالا بودن چربی خون، وجود پروتئین و خون در ادرار در چند سال گذشته بوده است.
در خلال دوره زندان بدلیل وضع بحرانی جسمی چندین بار به بیمارستان انتقال داده شده، منتها هر بار فقط زمان کوتاهی در بیمارستان مانده و قبل از آنکه اقدامات درمانی جدی در موردشان بعمل آید، دوباره به زندان برگردانده شده است و مقامات حکومتی اجازه ادامه مراقبت و اقدامات درمانی را از وی دریغ داشته اند. آخرین بار در هفته گذشته به دلیل وضعیت فوق العاده بحرانی جسمی دوباره به بیمارستان انتقال داده شد. همسر ایشان توانسته است بمدت کوتاهی محمود را ملاقات نماید، در حالی که از دست و پا به تخت بسته شده بود( به عکس همراه نامه توجه فرمائید) در خلال ملاقات محمود گرفتار حالت تهوع و استفراغ بوده و از سردرد غیر قابل تحملی علیرغم بکار بردن مسکنهای قوی رنج برده است.
همسر محمود صالحی همچنین موفق شد که با پزشک معالج محمود ملاقات نماید. به گفته ایشان وضع سلامتی محمود صالحی فوق العاده بحرانی است و نامبرده توضیح داده که فشار خون ایشان 10/25 بوده، درحالی که عفونت کلیه و دستگاه ادراری و سنگ کلیه سلامتی وی را بیشتر به خطر انداخته اند. بر اساس گفته پزشک معالج محمود صالحی گرفتار نارسایی شدید کلیه بوده و به دیالیز منظم و به احتمال زیاد پیوند کلیه نیاز دارد.
1568- ما کارگران هم به بازداشت و زندانی کردن دانشجویان اعتراض داریم:
به : همه احزاب و سازمانهای انساندوست و کارگری و روزنامه ها ،
به گزارش سایت سلام دموکرات ، بدینوسیله ما تعدادی از کارگران شاغل در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به نمایتدگی از طرف صدها کارگر به دستگیری ، بازداشت و زندانی کردن دانشجویان دانشگاههای شهر های مختلف ایران اعتراض داشته و خواهان آزادی بی قید و شرط عزیزان در بندمان هستیم . صدای این دانشجویان در چنین شرایطی صدای انسانیت ، صدای آزادیخواهی و برابری طلبی همه کارگران و مردم ایران است .
16 آذر امسال ، روزدرخشان و مهمی در تاریخ مبارزات مردم ایران برای رسیدن به جامعه ای انسانی ، جامعه ای برابر و بری از هر گونه ظلم وتبعیض به ثبت خواهد رسید . در این روز دانشجویان عزیز به مناسبت روز دانشجو مراسم های برحق خودشان را برگزار کردند ، تا بدینوسیله صدای میلیونها کارگر و مردم ستمدیده ایران را به گوش جهانیان برسانند .
تجمعات باشکوه دانشجویان در روزهای 13 و 16 آذر نشان عزم و اراده همه مردم معترض و کارگران به شرایطی است که به هیچوجه انسانی نیست . صدای این دانشجویان صدای اعتراض جامعه ای است که جنگ نمیخواهد ، دیگر تاب تحمل ظلم و بی عدالتی را ندارد و خواهان زندگی در جامعه ای انسانی ، برابر و ازاد است . خواست دانشجویان ، خواست همه مردم است .
ما همچنین بدینوسیله همبستگی خودمان را با همه خانواده های دانشجویان زندانی شده و همه زندانیان سیاسی اعلام میداریم . ما در محل های کار و زیست خودمان با تمام قوا به همه کارگران و مردم توضیح میدهیم که باید با اعتراض و حمایت بی دریغ از دانشجویان و خانواده های این عزیزان در هر شکل ممکن باید به دولت فشا ر آورد که این دانشجویان را هر چه زودتر و بدون هر گونه وثیقه و تضمینی آزاد کنند . این خواست باید ابعاد وسیع در همه مراکز کارگری داشته باشد . این بخشی از حمایت ما از جنبش دانشجوئی در ایران امروز است .
در حقیقت دولت با اعمال فشار به دانشجویان میخواهد ما کارگران به شرایط سخت و بی حقوقی که با آن روبرو هستیم ، اعتراض نداشته باشیم . و این یعنی تحمل عدم پرداخت حقوق ناچیز و تن دادن به گرسنگی و نداری در چنین شرایط سخت جامعه ایران . این یعنی صدای اعتراضمان نباید به گوش کسی برسد . اعتراض ما به زندانی کردن دانشجویان و خواست آزادی آنها یعنی اینکه ما به جنگ و گرسنگی و بی حقوقی معترضیم و به این شرایط جهنمی نه میگوئیم . بدینوسیله از همه کارگران و مردم ایران و جهان میخواهیم که بیاری دانشجویان ایران بشتابند و به هر شکلی که ممکن میدانند به این اعمال ضد بشری اعتراض داشته باشند .
دانشجویان تنها در سایه اعتراض و فشار ما مردم آزاد خواهند شد .
زنده باد همبستگی کارگری برای ازادی دانشجویان
زنده باد مبارزه همه مردم برای آزادی و برابری
تعدادی از کارگران مجتمع های پتروشیمی بندر امام ، فجر ، اروند ، فن اوران ، فارابی ، کارون و غدیر واقع در منطقه ماهشهر 25/9/86
1569- آتش سوزي بزرگ در كارخانه نئوپان سازي تبريز:
در تاریخ 26 آذر 86، در کارخانه نئوپاین سازی تبریز آتش سوزی راه افتاد، شدت حادثه به حدي بود كه به رغم عمليات آتش نشاني شهرهاي اسكو، خسروشهر و ايلخچي آتش دامنه گرفته و در حال سرايت به واحدهاي مجاور بود. آتش سوزي بزرگ در يك كارخانه سه لاي و نئوپان سازي ميليون‌ها ريال خسارت بر جاي گذاشت. مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تبريز امروز در گفت‌وگو با فارس درباره اين آتش سوزي گفت: ساعت 4:20 صبح امروز وقوع يك فقره آتش سوزي در يك كارخانه سه لاي و نئوپان سازي واقع در جاده تبريز- آذرشهر به ستاد عملياتي آتش نشاني تبريز گزارش شد.

1570- نامه نجیبه صالح زاده خطاب به همه تشکلهای مربوط اطبا ومتخصصین کلیه و وجدانهای آگاه در این عرصه :
دیروز (25 آذر 1386) همسرم محمود صالحی را، از روی تخت بیمارستان توحید سنندج، بدون اینکه دکتر متخصص کلیه را ببالینش بیاورند، به زندان برگردادند. کلیه راست محمود از کار افتاده و کلیه دومش نیز، که پلی استیک است، به طرزی ناقص کار میکند.
در تاریخ 20 آذر ماه 86 همسرم را بدلیل از دست دادن تعادل و زمین خوردن و در حال بیهوشی مطلق به بیمارستان منتقل کردند. در آنجا بجای اقدام در جهت معالجه کلیه، او را در بخش مغز و اعصاب در بیمارستانی بستری کردند که نه امکانات معالجه بیماری کلیوی را دارد و نه قادر است در مورد مغز و اعصاب کمک موثری بکند. اکنون بیش از یک هفته است که او آشامیدنیها را دفع نکرده، شکمش ورم کرده و خطر سرایت سم به خونش امکان دارد. مقامات زندان به طرز آشکاری اصرار دارند تا او را از هرگونه معالجات کلیوی محروم کنند.
بیماری کلیه محمود موروثی است. مادر او به همین درد مبتلا بوده است. در حال حاضر خواهر او و فرزند کوچکش از همین بیماری رنچ میبرند. محمود در سال 1360، در حالیکه به دلیل فعالیت کارگری ناچار شده بود در شهر مهاباد زندگی کند، به دکتر ابریشمی، متخصص کلیه، مراجعه کرد و معلوم شد که سنگ کلیه دارد، از آن سال ببعد تاکنون و بدلیل زندانی شدن مستمر بخاطر فعالیتهای کارگری، او نتوانست به طرز موثری کلیه‌اش را معلجه نماید.
در اردیبهشت ماه سال 1384 همسرم با هیئت اتحادیه‌های آزاد کارگری به سرپرستی آنا بیوندی دیدار کرد و گزارشی از وضع کارگران به آنها داد. (این هیئت طبق دعوت مقامات برگماشته کارگری ایران که بطور قانونی به ایران سفر کرده بود). این امر بدیده مقامات ناخوشایند آمد و در 11 اردیبهشت او را به بهانه اقدام در جهت برگزاری روز جهانی کارگر به زندان انداختند. زندانی شدن کنونی او به دلیل همان بهانه‌گیریهاست.
سال گذشته و قبل از دستگیری دکتر موسوی، پزشک متخصص در شهر سقز، تشخیص داد که او باید دیالیز شود. پزشکان در شهر رضائیه، پس از آزمایشات مکرر، به این نتیجه رسیدند که سنگ کلیه عفونت کرده و او باید عمل شود. مقدمات انجام عمل فراهم شد که مقامات قضائی او را در تاریخ 20 فروردین 86، با حیله دستگیر کردند و به این ترتیب شانس عمل کردن وی را از ما گرفتند. به نظر میرسد که دستگیری او در چنا ن موقعیتی و محروم نگه‌ داشنش از هرگونه مداوا و مراقبت پزشکی آگاهانه انجام گرفته است. هم اکنون او را به جای سپردن به دست متخصص کلیه به دست متخصصین دیگری میسپارند. اینها ممکن است بدرد پرونده پزشکی مقامات زندان بخورد، اما دوره محرومیت همسرم از مداوا و مراقبت موثر کلیه‌اش را طولانی تر میکند.
در حال حاظر وضعیت جسمی همسرم به شدت وخیم است. یکی از کلیه‌های او از کار افتاده و بدلیل محرومیت از مداوای موثر، کلیه دیگرش نیز دارد از کار می‌افتد. فشار خون او متغییر و چربی قندش بالا رفته است، او روزانه بیشتر از دو بار بیهوش میشود. عدم مداوای کلیه، بر قلب وی نیز تاثیر گذاشته است. پاهای او ورم کرده و تزریق بیش از حد امپول آرام بخش، سلامتی او را بیشتر به مخاطره میندازد.
همسرم محمود صالحی یک فعال کارگری است که در داخل و خارج به خوبی شناخته شده است. اقدامات کنونی در جهت حذف وی بدلیل نقشی است که او در کنار همراهانش در جهت آگاهگری و ایجاد تشکل کارگری در دستور کار خود گذاشته بود. کمک به خنثی کردن هر توطئه‌ئی علیه محمود خدمت به تداوم فعالیت در جهت سالم سازی جامعه است. جامعه‌ئی که کارگر در آن از آزادی بیان، حق اعتصاب و حق تشکل برخوردارباشد. .کمک به محمود در جهت سلامتی جسمی و روحیش وظیفه انسانی ما و هر وجدان آگاه به این امر میباشد.
من هم بدلیل انسانی و هم بدلیل اجتماعی از شما خواستارم که به هر طریق ممکن در این راستا اقدامات شایسته را انجام دهید تا محمود به خاطر بیماری‌ای که قابل علاج است در زندان از بین نرود و زمینه مداوای وی را در یک کلینیک تخصصی را فراهم کنیم
با تشکر فراوان نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی. 26 آذر 1386
1571- وضعيت جسمي محمود صالحي وخيم است ،به ياريش بشتابيم :
محمود صالحي كه تنها به جرم فعال كارگري بودن و شركت در مراسم روز كارگر در زندان به سر مي برد،شديدا از نا راحتي كليه رنج مي برد و در زندان به دليل عدم رسيدگي ،عدم وجود دكتر متخصص ، عدم وجود بيمارستان تخصصي در سنندج و... دچار وضعيت بحراني شده است پاهايش زخم شده،شكم او آب اورده است،قادر به دفع ادرار خود نيست و قلبش دچار مشكل شده است.در واقع او را در سراشيب مرگ قرار داده اند و با مرگ فقط يك قدم فاصله دارد.
لذا ما از همه كارگران و مردم شريف تقاضا داريم كه به هر شكل ممكن صداي اعتراض خود را بلند كنند. هر اعتراض كوچكي در نوع خود موثر است، كارگران و مردم را بايد از وضعيت محمود صالحي آگاه كنيم و در صورت ا مكان تجمعات اعتراضي تشكيل دهيم .
ما از همه تشكلهاي كارگري بين المللي و شخص اقاي گايرايدر كه محمود صالحي را مي شناسند،تقاضا داريم همانطور كه قبلا هم در حمايت از كارگران ايران و كارگران سنديكاي شركت واحد اقدام نموده اند، اينبار نيز با توجه به وضعيت حساس محمود صالحي و فرصت محدود براي معالجه او،دست به يك اعتراض جهاني بزنند.
اتحاد كميته هاي كارگري26/9/86
1572- بازداشت شدگان در پارک چیتگر همچنان در زندان اوین بسر می برند :
با وجود ی که در روز شنبه 24/9/86 دادگاه انقلاب به خانواده های بازداشت شدگان پارک چیتگر اعلام کرده بودند که محسن حکیمی ،علیرضا عسگری و حسین غلامی با قرار کفالت و ابراهیم نوروزی گوهری با سپردن وثیقه 20 میلیونی آزاد می شوند با مراجعه به دادگاه انقلاب در روز یکشنبه 25/9/86 برای انجام مراحل اداری ،از پذیرفتن اسناد کفالت و وثیقه برای محسن حکیمی وابراهیم گوهری امتنا نموده و بیان کردند پرونده نامبردگان در مرحله تحقیق است وآنان آزاد نمی شوند.
با سپردن کفالت برای علیرضا عسگری و حسین غلامی،خانواده ها به امید آزادی این افراد از ساعت 6 عصر تا 30/10 شب در جلوی درب زندان اوین منتظر ماندند، اما متاسفانه آنها آزاد نشدند.
روز دوشنبه 26 آذر خانواده ها جهت کسب اطلاع از علت عدم آزادی این افراد با وجود سپردن کفالت به دادگاه مراجعه کردند.نمازی قاضی شعبه دوم امنیت دادگاه انقلاب اعلام کرد که رای او تغییر یافته وآنها نیز باید در بازداشت بمانند. در همین روز بازداشت شدگان(به غیر ازگوهری) طی تماس تلفنی از زندان، به همسران خود اظهار داشتند که امروز (دوشنبه) امکان ملاقات وجود دارد که همسران علیرضا عسگری و حسین غلامی موفق به دیدار شدند اما اجازه ملاقات به همسر محسن حکیمی داده نشد و وقت ملاقات ایشان به شنبه هفته آینده موکول شد.ضمنا بازداشت شدگان محل نگهداری خود را بند 7 زندان اوین ذکر کردند ولی سالن های آنها از یکدیگر مجزا است .
کمیته هماهنگی منطقه تهران 26 آذر 138
1573- تنها کليه محمود صالحی از کار افتاد:
به گزارش خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان از سقز، محمود صالحی به دلیل از کار افتادن کلیه اش،به بیمارستان توحید سنندج منتقل شده است.
محمود صالحی فعال سندیکایی سقزی که هم اکنون در زندان سنندج محکومیت ۱ ساله را سپری می کند،به دلیل از کار افتادن تنها کلیه اش حال وخیمی دارد و دو روز است در بیمارستان توحید سقز بستری است. گفته می شود وی احتیاج فوری به پیوند کلیه دارد
1574- انتقال محمود صالحی به پزشکی قانونی :
بر اساس خبر رسیده از شهر سنندج، صبح امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه، ماموران جمهوری اسلامی “محمود صالحی” را در حالی که دست و پای وی را دستبند و پا بند زده بودند، از زندان مرکزی سنندج به پزشک قانونی انتقال دادند. انتقال “محمود صالحی” با این هدف صورت گرفت که پزشک قانونی نظر دهد که آیا وی می تواند مدت باقی مانده از دوره محکومیت خود را سپری کند، یا باید او را از زندان آزاد کرد. پزشک قانونی “محمود صالحی” را ویزیت کرده و به دلیل همراه نداشتن پرونده و اظهار نظر دیگر پزشکان معالج، اعلام نظر قطعی پزشک در این خصوص به روزهای آینده موکول شده است. محمود صالحی پس از حدود ۱ ساعت و نیم حضور در بیمارستان بار دیگر به زندان مرکزی سنندج بازگردانده شد.
1575- دستگیری فعالین کارگری را محکوم می کنیم :
کارگران و مردم اگاه؛
دستگیری فعالین کارگری همچنان ادامه دارد و در این رابطه در مورخه 23/9/86 محسن حکیمی عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری ، همراه با تعدادی دیگراز فعالین کارگری در پارک چیتگر تهران به بهانه واهی دستگیر و انان را روانه زندان کرده اند ؛ اینگونه دستگیر یها در چند ماه اخیر روند جدیدی به خود گرفته و ما شاهد دستگیری و زندانی کردن محمود صالحی و منصور اسا لو و ابراهیم مددی و بختیار رحیمی و رضا دهقان علی نجاتی ، فریدون نیکو فرد ، رمضان علیپور ، جلیل احمدی ، حیدری مهر و دیگر کار گران نیشکر هفت تپه بوده ایم ودر هفته های اخیر تعداد کثیری از فعالین دانشجو ئی را دستگیر و برای دیگر فعالین کارگری و دانشجوئی حکم احضار صادر نموده اند.
کار گران ؛
این روند سرکوب و ایجاد رعب و وحشت تنها مبین ان میباشد که جنبشهای رادیکال و در پیشاپیش آن جنبش کارگری با اتکا به نیروی خود کارگران در عرصه های عملی خود وارد فاز معینی از مطالبات خود شده و با طرح شعار، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد ، از طرف دانشجویان سر فصل جدیدی از پیوند طبقاتی در جامعه ایران در حال گسترش است و بدین خاطر حامیان بورژوازی با دستگیری این فعالین در صدد ان میباشند که سد و مانعی را در روند این حرکت پیشرونده ایجاد کنند که بی شک این گونه دستگیر ها نمی تواند عزم طبقا تی کار گران را ناچار به عقب نشینی نماید ؛ ما به عنوان اعضای کمیته هماهنگی منطقه غرب ضمن محکوم کردن این دستگیر یها از تمامی کار گران و مردم آگاه خواستاریم در مقابل این بی حقوقی ها ایستادگی کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط این دوستان شویم.
کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری ( منطقه غرب)
1576- دو فعال کارگر زنداني در تهران آزاد شدند :
ابراهيم مددي و رضا دهقان، دو فعال کارگر زنداني، شب گذشته در تهران از زندان آزاد شدند. رضا دهقان، عضو هيات موسس سنديکاي کارگران نقاش نيز شب گذشته به‌قيد وثيقه از زندان اوين آزاد شد.اين عضو هيات موسس سنديکاي کارگران نقاش، در نيمه آبان ماه امسال در پاسگاه نيروي انتظامي ميدان هفت حوض تهران بازداشت شده بود.بازداشت اين دو فعال کارگري و ادامه برخورد قضايي با فعالآن جامعه کارگري، در کنار دستگيري منصور اسانلو، رييس سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران، و محمود صالحي، از اعضاي انجمن صنفي کارگران خباز در شهر سقز، اعتراض گسترده نهادهاي مدافع حقوق بشر و سازمان هاي کارگري در جهان را در پي داشت.

1577- احضار های مکرر نمایندگان نیشکر هفت تپه:
کار گران و مردم آگاه
دیروز مورخه ۲۴ آذر ۸۶ علی نجاتی یکی از نمایندگان نیشکر هفت تپه به ستاد خبری شوش احضار شدو در این رابطه امروز ۲۵ آذر ماه طی تماس تلفنی از طرف ستاد خبری شوش باید فریدون نیکو فرد خود را به این نهاد معرفی کرده تا مورد بازجوئی قرار گیرد . طبق اخبار رسیده احضار مجدد این نمایندگان در رابطه با اعتصاب موفقیت امیزمورخه ۱۹ آذر ماه کار گران نیشکر هفت تپه می باشد ما ضمن محکوم کردن این گونه فشار ها به رهبران کارگری خواستاریم که کارگران و نهادها وتشکلات کارگری نسبت به این شیوه برخورد با فعالین کارگری اعتراض کرده و از حقانبت نمایندگان کار گران نیشکر هفت تپه دفاع شود.زنده باد همبستگی طبقاتی
کمیته دفاع از محمود صالحی
1578- وضعيت اسفناك كارخانه هاي شهرستان نيشابور :
در تاریخ 27 آذر در كارخانه هاي قند معضلات زيادي برايشان ايجاد شده است. كارخانه هاي صنايع فلزي مشكل شده اند. كارخانه قند نيشابور مشكل دارد ، كارخانه ايران شرق حالت ورشكستگي دارد . كارخانه البرز نيشابور ورشكسته شد. شركت ايران شعله مشكل دارد و 2 ميليارد بدهكاري دارد. شركت لوازم خانگي مهر ايران ورشكست شده است .ايران شعله هم در حال حاضر مشغول به كار است ولي كارگرانش با گريه و زاري كار ميكنند . كارخانه اميد صنعت ورشكست شد و الان مسئولين كارخانه با مشكلات خيلي سختي زندگي و دست و پنجه نرم ميكنند.. تمام كارخانه هايي كه توليدي داشتند و چندين سال كار ميكردند حداقل هركارخانه 100نفر، 150نفر، 700نفر، 60 نفر كار ميكردند، همه در حال ورشكستگي و تباهي هستند.
دستگیر شدگان گلگشت پارک چیتگر باید سریعا آزاد شوند :
1579- در محکومیت دستگیری فعالان کارگری در پارک چیتگر :
روز جمعه مورخ 23/9/86 ماموران نیروی انتظامی در پارک چیتگر تهران، ابراهیم گوهری، علیرضا عسکری، حسین غلامی و محسن حکیمی که همراه با خانواده‌هایشان دور هم جمح شده بودند را به دلایل واهی دستگیر و سپس آنها را روانه زندان کردند.
دستگیری این فعالین آنهم در روز روشن و بدون دلیل ومدرک، چیزی نیست بجز ادامه فضای رعب و وحشتی که از چندی قبل با دستگیری فعالین جنبش کارگری از جمله محمود صالحی، منصور اسانلو و فعالین جنبش دانشجویی و جنبش زنان شروع شد. حامیان نظام سرمایه‌داری در تلاش هستند تا با این شیوه مانع از رشد جنبشهای مترقی و آزادیخواه و در راس آن جنبش کارگری گردند.
ما ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه فوق، از تمامی کارگران خواستاریم که دوش به دوش هم به هر طریق ممکن برای آزادی فوری و بی قید و شرط این دوستان تلاش کنیم.
کمیته دفاع از محمود صالحی چهار‌شنبه مورخ28 /9/1386
1580- جان محمود صالحی فعال سرشناس کارگری در خطر است! :
خطاب به:
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق کارگران
امنستی انترناسیونال و عفو بین الملل
سازمان پزشکان و وکلای بدون مرز
با درودهای دوستانه!
محمود صالحی فعال سرشناس جنبش کارگری و نماینده کارگران خباز شهر سقز در جریان برگزاری تظاهرات اول ماه مه سال ۲٠٠۴ دستگیر و حکم زندانی شدن وی نهایتا در سال ۲٠٠٧ قطعی شده و هم اکنون در زندان مرکزی شهرسنندج دوران محکومیت را سپری می کند. محمود صالحی در حالی در زندان اسیر شده است که از ناراحتی شدید کلیه رنج برده وضعیت جسمانی وی روزبروز وخیمتر شده است. یکی از کلیه های وی بکلی از کار افتاده و تنها کلیه باقیمانده او احتیاج به دیالیز و مداوای اساسی توسط پزشکان متخصص دارد.
در روزهای اخیر وضعیت جسمانی محمود صالحی بسیار وخیمتر شده و فشار خون وی مرتبا بالا رفته بطوریکه رگهای مغزی ایشان را تحت تاثیر قرار گرفته و در روزهای اخیر چند بار به حالت اغما و بیهوشی درآمده است.
روز 11 دسامبر 2007 محمود صالحی در حالت بیهوشی مطلق به بیمارستان توحید در شهر سنندج منتقل شده و اکنون در آنجا بستری شده است. جهت اطلاع متذکر می شویم که در شهر سنندج امکانات تخصصی بیماران کلیوی وجود نداشته و در آن بیمارستان تنها با دارو های آرامبخش جهت تسکین وآرام کردن درد ناشی از بیماری ایشان را مورد مداوا قرار می دهند.
محمود صالحی همچنین در هفته گذشته از جانب یکی از مامورین اطلاعاتی رژیم بنام "قاسم رحمانی" در داخل زندان مستقما به مرگ تهدید شده و مورد اهانت و بدرفتاری قرار گرفته است. هم اکنون در حمایت از ایشان تعدادی از زندانیان دست به اعتصاب غذا زده اند.
سازمانهای کارگری، نهادهای آزادیخواه و بشردوست!
جان محمود صالحی در خطر است و رژیم جمهوری اسلامی مستقیما در مقابل تندرستی و مرگ تدریجی ایشان مسئول است. برای آزادی محمود صالحی و معالجه وی نزد پزشکان متخصص ضروری است که در سطح گسترده رژیم جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهیم. ما به عنوان نمایندگان کمیته ها و نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران از شـما سازمانهای بین المللی کارگری و حقوق بشر تقاضا داریم که که برای نجات جان محمود صالحی به طور عاجل اقدام کرده و برای معالجه فوری و آزادی این فعال کارگری رژیم جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارید. درخواست عاجل ما در این زمینه اینست که شما به طور رسمی از جمهوری اسلامی بخواهید که جهت انجام معالجه فوری ایشان را آزاد کند تا توسط پزشکان متخصص مورد مداوا قرار گیرد همچنین خواهان این هستیم که یک تیم پزشکی از جانب نهادهای بین المللی جهت معاینه محمود صالحی به ایران فرستاده شود تا از نزدیک با وضعیت جسمانی این فعال کارگری آشنا شده و رژیم را در جهت مداوای وی تحت فشار بگذارند.
اسامی انجمنها و نهادهای همبستگی کارگری در خارج کشور
1 - کمیته همبستگی با کارگران ایران – استرالیا
2 - کمیته حمایت از کارگران ایران – تورنتو کانادا
3 - انجمن همبستگی با کارگران ایران – نروژ
4 - جمعی از کارگران پیشرو تبعیدی – سوئیس
5 - کمیته همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه
6 - کانون همبستگی با کارگران ایران – کلن
7 - کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه
8 - کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر
9 - کمیته همبستگی با کارگران در ایران – هامبورگ
10 - کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد – استکهلم
11 - گروه همبستگی با جنبش کارگری– برلین.
12 - اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
13 - کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ ( سوئد )
1581- اعتصاب در کارخانه ی آزمایش :

خبر اختصاصی کارگر: بنا بر گزارشات رسیده به "کارگر"، کارگران کارخانه ی آزمایش واقع در مرودشت شیراز از روز سه شنبه 27/9/86 دست به اعتصاب زده اند. کارگران این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و پایین بودن سطح دستمزدها دست از کار کشیده اند.

مدیریت کارخانه که فردی به نام فاضلی است در چند ماه گذشته اعتراضات کارگران این کارخانه را با کمک موصلی (رئیس حراست) به شدت سرکوب کرده و در آخرین اقدام خود 8 تن از کارگران را در تاریخ ۳ دی و به جرم "سر دسته بودن" اخراج کرده است.

شایان ذکر است ریشه ی اعتراضات در کارخانه آزمایش به برنامه ی تعدیل نیرو در این کارخانه بر می گردد که در پی آن تعداد کارگران کارخانه از 1400 نفر به 400 نفر کاهش یافت. کارگران کارخانه ی آزمایش در طول سال جاری چندین بار دست به اعتصاب زده اند و آخرین اعتصاب آن ها به تاریخ 5/6/86 باز می گردد.
1582- حکم برائت ابراهیم مددی صادر شد نایب‌رییس سندیكای اتوبوسرانان فردا آزاد می‌شود :
به گزارش " پایگاه خبری نوروز" http://norooznews.ir/news/4689.php«ابراهیم مددی» نائب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد احتمالا فردا(یکشنبه) پس از پنج ماه حبس در زندانهای اوین و قزل حصار آزاد می‌شود.
«پرویز خورشید» وکیل مددی با اعلام این خبر به خبرنگار نوروز گفت: آقای مددی از کلیه اتهاماتشان تبرئه شد و حکم تبرئه وی روز چهارشنبه به زندان قزل حصار فکس شد تا وی هرچه زودتر آزاد شود اما مددی به دلیل شکایت یک مامور دولتی آزاد نشد.
وی افزود: از پرونده شکایت این مامور اطلاع دقیقی ندارم اما در مورد این پرونده برای مددی قرار کفالت صادر شده است که فردا کفیل ایشان معرفی و به احتمال زیاد مددی آزاد می شود.
خورشید با اشاره به قطعی شدن حکم منصور اسالو رییس سندیکای کارگران شرکت واحد گفت:به اتفاق آقای مولایی لایحه‌ای را تنظیم کرده ایم و در آن به مجموعه نحوه رسیدگی به پرونده اسانلو اعتراض کردیم كه این لایحه تقدیم آقای شاهرودی می‌شود.
گفتنی است اتهام مددی در این پرونده «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تجمع در مقابل منزل آقای اسانلو» بوده است.
1583- ابراهیم مددی آزاد شد.:
سندیکای کارگران شرکت واحد: ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد در پی فراخوان اعلام همبستگی اتحادیه های کارگری جهان در18 مرداد 1386 در حین مراجعه به منزل منصور اسالورئیس هیئت مدیره سندیکا جلو منزل ایشان دستگیرودر شعبه 28 دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعزیزی محکوم شد . با اعتراض ابراهیم مددی و وکلای ایشان آقایان دکتر یوسف مولایی و پرویز خورشید پرونده به دادگاه تجدیدنظرارسال شدو در شعبه 44 دادگاه تجدید نظر نامبرده از اتهامات انتسابی تبرئه شد و با ارسال حکم تجدید نظر به زندان قزل حصار بعد از گذشت 127 روز زندان یکشنبه25/9/1386 ساعت 22.30 دقیقه از زندان قزل حصار آزاد شد .
1584- پيام تبريك كارگران ايران خودرو براي آزادي آقاي ابراهيم مددي و رضا دهقان :
كارگران زحمتكش شركت واحد
كارگران زحمتكش نقاش
دوستان و همكاران گرامي
آزادي آقاي ابراهيم مددي نائب رئيس سنديكاي شركت واحد وآزادي آقاي رضا دهقان عضو سنديكاي نقاشان كه به نا حق فقط و فقط به جرم دفاع از منافع ما كارگران و براي دفاع از حق تشكل و براي دفاع از آزادي زنداني شده بود ن را به همه كارگران زحمتكش و بخصوص كارگران شركت واحد و كارگران نقاش و همه خانوادهاي محترم آنان تبريك گفته وخواهان آزادي تمامي زندانيان راه آزادي كه براي آزادي و براي رسيدن به حقوق خود و ديگر زحمت كشان و به جرمهاي واهي دستگير و زنداني شده اند و بخصوص آقاي اسانلو آقاي محمود صالحي و تمام دانشجويان وزندانيان سياسي هستيم
جمعي از كارگران ايران خودرو86/9/28
1585- بازداشت گوهری و آزادی مددی در گفتگو با رضا شهابی از سندیکای کارگران شرکت واحد :گفتگو با رضا شهابی، از اعضای سندیکای شرکت واحد در رابطه با آزادی ابراهیم مددی پس از 127 روز زندان و بازداشت ابراهیم نوروزی گوهری، از دیگر اعضای سندیکا با رادیو برابری .
1586- پيام تبريك كارگران ايران خودرو براي آزادي آقاي ابراهيم مددي و رضا دهقان :
كارگران زحمتكش شركت واحد
كارگران زحمتكش نقاش
دوستان و همكاران گرامي
آزادي آقاي ابراهيم مددي نائب رئيس سنديكاي شركت واحد وآزادي آقاي رضا دهقان عضو سنديكاي نقاشان كه به نا حق فقط و فقط به جرم دفاع از منافع ما كارگران و براي دفاع از حق تشكل و براي دفاع از آزادي زنداني شده بود ن را به همه كارگران زحمتكش و بخصوص كارگران شركت واحد و كارگران نقاش و همه خانوادهاي محترم آنان تبريك گفته وخواهان آزادي تمامي زندانيان راه آزادي كه براي آزادي و براي رسيدن به حقوق خود و ديگر زحمت كشان و به جرمهاي واهي دستگير و زنداني شده اند و بخصوص آقاي اسانلو آقاي محمود صالحي و تمام دانشجويان وزندانيان سياسي هستيم
جمعي از كارگران ايران خودرو86/9/28
1587ـ رضا دهقان همچنان در زندان است :
رضا دهقان فعال کارگری و از اعضای هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاشی و تزیئنات ساختمان توسط پایگاه چهارم پلیس امنیت نیروی انتظامی بازداشت و به دادگاه انقلاب منتقل شد. ( نوروز 29/8/86 )

1588ـ اخراج 300 تن از کارگران قراردادی در پالایشگاه آبادان :
به گزارش سایت های خبری در تاریخ 29 آبان 86 ، مدیریت شرکت ساختمان و نصب ای سی سی که در پالایشگاه آبادان قرار دارد بدون اخطار قبلی 300 تن از کارگران قرار دادی را از کار اخراج کردند. این کارگران در بخش ساختمان سازی سویل و داربست بندی به کار اشتغال داشتند . قرار دادهای این کارگران یکماهه است و با اخراج آنها هیچ گونه حق و حقوقی به آنها تعلق نمی گیرد.
1589- رضا دهقان آزاد شد :
وبلاگ کارگر: رضا دهقان از فعالین سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان روز یک شنبه و پس از تحمل ۲۸ روز انفرادی از زندان آزاد شد.
رضا دهقان که به دلیل پیگیری فساد مالی در انجمن صنفی نقاشان(مربوط به عوامل کافرمایی) و از درون وزارت کار بازداشت شده بود سرانجام با وثیقه ای ۱۰۰ میلیون تومانی از بند ۲۴۰ آزاد شد
1590- عدم پرداخت مطالبات 400 کارگر کارخانه "پاک ريس" سمنان :
در تاریخ 29 آذر 86 ، مديران کارخانه"پاک ريس" در استان سمنان بيش از 4 ماه حقوق و مزاياي 400 کارگر اين کارخانه را پرداخت نکرده و از رسيدگي به مشکلات آنان خودداري مي کنند.کارخانه"پاک ريس" سمنان تحت پوشش بنياد مستضعفان جمهوري اسلامي قرار دارد و عليرغم اعتراضات کارگران اين واحد، مسئولين نهاد مذبور نيز از مراجعه به کارخانه و پاسخگويي به کارگران خودداري مي کنند.

1591- خانواده های بازداشت شدگان چیتگر:خواستار آزادي همسرانمان هستيم :
کانون زنان ایرانی: منيژه گازراني همسر محسن حكيمي كه روز جمعه 23 آذر ماه به همراه سه تن از دوستان ديگرش در پارك چيتگر بازداشت شده با بيان اين مطلب افزود:«با ابراهيم گوهري، فعال كارگري، عليرضا عسگري و حسين غلامي به همراه خانواده شان به اتفاق براي گلگشت به پارك چيتگر رفته بوديم كه نيروي انتظامي همسرانمان را دستگير و بازداشت كرد.»
او ادامه داد:«جمعه شب آن ها را در پاسگاه نگه داشتند و از ما خواستند تا روز شنبه به دادگاه انقلاب برويم. داديار شعبه دوداياري ويژه امنيت ملي پس از محاكمه براي سه نفر از آن ها قرار كفالت و براي گوهري قرار وثيقه 20 ميليون توماني صادر كرد.» خانواده دستگير شدگان روز يك شنبه وثيقه و كفيل به همراه داشته و به دادگاه رفته اند. با وجود قبول قرار كفالت براي عسگري و غلامي هيچ يك از چهار نفر آزاد نشدند. گازراني در اين باره گفت:«به ما گفتند پرونده در مرحله تحقيقات است و هر چهار نفر را به زندان اوين منتقل كرده اند.محمد شريف وكيل همسرم( محسن حكيمي) نيز به دادگاه رفته و نسبت به بازداشت غير قانوني او اعتراض كرده ولي داديار او را نپذيرفته است.»
او افزود:«اكنون خانواده ها نسبت به آزاد نشدن همسرانشان با وجود ارايه كفالت و وثيقه اعتراض دارند.»
گازراني تاكيد كرد:« روز جمعه بعد از دستگيري همسرم به پاسگاه رفتم اما كسي درباره اتهام او پاسخي به من نداد ما فقط براي گردش و تفريح به همراه اعضاي خانواده به چيتگر رفته بوديم. همسرم نيز در تماسي كه با خانه داشته اعلام كرده است كه اتهامي كه به او زده اند «اقدام عليه امنيت ملي » است كه او نپذيرفته است. زيرا نه تجمعي در پارك داشته و نه قصد سخنراني و اين اتهام كذب است.»
1592- وضعيت جسمي محمود صالحي وخيم است ،به ياريش بشتابيم :
محمود صالحي كه تنها به جرم فعال كارگري بودن و شركت در مراسم روز كارگر در زندان به سر مي برد،شديدا از نا راحتي كليه رنج مي برد و در زندان به دليل عدم رسيدگي ،عدم وجود دكتر متخصص ، عدم وجود بيمارستان تخصصي در سنندج و... دچار وضعيت بحراني شده است پاهايش زخم شده،شكم او آب اورده است،قادر به دفع ادرار خود نيست و قلبش دچار مشكل شده است.در واقع او را در سراشيب مرگ قرار داده اند و با مرگ فقط يك قدم فاصله دارد.
لذا ما از همه كارگران و مردم شريف تقاضا داريم كه به هر شكل ممكن صداي اعتراض خود را بلند كنند. هر اعتراض كوچكي در نوع خود موثر است، كارگران و مردم را بايد از وضعيت محمود صالحي آگاه كنيم و در صورت ا مكان تجمعات اعتراضي تشكيل دهيم .
ما از همه تشكلهاي كارگري بين المللي و شخص اقاي گايرايدر كه محمود صالحي را مي شناسند،تقاضا داريم همانطور كه قبلا هم در حمايت از كارگران ايران و كارگران سنديكاي شركت واحد اقدام نموده اند، اينبار نيز با توجه به وضعيت حساس محمود صالحي و فرصت محدود براي معالجه او،دست به يك اعتراض جهاني بزنند.
اتحاد كميته هاي كارگري26/9/86
1593- صدورحكم زندان براي چند معلم و بیانیه کانون های صنفی کشور به مناسبت برکناری فرشیدی :
به گزارش سایت سلام دموکرات: سایت عصر ایران به نقل از همبستگی نوشت : با صدورحكم زندان براي 9 معلم همداني، صدور احكام زندان براي معلمان شركت كننده در اعتراضات صنفي سال تحصيلي گذشته هم چنان ادامه دارد.اين در حالي است كه تاكنون، 16 معلم تهراني نيز به زندان محكوم شده اند.
به گزارش همبستگی،یوسف زارعي، مجيد فروزانفر، جلال نادري، يوسف رفاهيت، هادي غلامي، نادر قديمي، علي نجفي، محمود جليليان و علي صادقي 9 معلمي هستند كه شعبه 106 دادگاه جزايي همدان هر يك را به تحمل 91 روز زندان محكوم كرده است. اين 9 نفر جزو 45 معلم همداني هستند كه 18 فروردين 86 بيش از يك هفته بازداشت شدند.
1594- بیانیه کانون های صنفی کشور به مناسبت برکناری فرشیدی به نام خداوند جان وخرد :
گزارش تحليلي شوراي هماهنگي تشكل هاي معلمان سراسركشوردولت مردان، نمايندگان ، فرهنگيان
نشست چند باره تشكل هاي صنفي سراسركشور با دولت مردان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بار ديگر بي توجهي دولت مردان ، نمايندگان و مسئولان كشور را نسبت به وضعيت حقوقي ، معيشتي ، امنيتي، فرهنگي و ارزشي معلمان به اثبات رساند .
مشكلاتي مانند اجراي قانون مديريت خدمات كشوري و نوشتن آيين نامه ي اجرايي آن ، رفع كسري بودجه سال 87 آموزش و پرورش ، رفع توقيف قلم معلم ، به رسميت شناختن تشكل هاي صنفي سراسر كشور و شوراي هماهنگي معلمان ايران ، توجه به حق مسكن همه فرهنگيان ، بيمه كارآمد ، كمك هزينه هاي نقدي و غير نقدي،توجه به معيشت فرهنگيان تابالاي خط فقر ، توسعه فكري و آزادي هاي فردي و گروهي ، رعايت حقوق شهروندي و اجراي قوانين مصوب در مجلس شوراي اسلامي ، شوراي عالي آموزش و پرورش و سازمان هاي جهاني حقوق بشر ، اتحاديه جهاني معلمان و توجه به رفع مشكلات حقوقي و قضايي هزاران معلم در سراسر كشور كه هر روز به بهانه هاي مختلف احضار مي شوند و احكام متفاوتي براي آنان صادر مي گردد ، پرداختن به مسائل زير بنايي و علمي ، تغييرات بنيادي و توسعه همه جانبه آموزش و پرورش ، تحول در انديشه هاي فكري و فلسفي مسئولان و مديران ارشد ، پاكسازي ستادهاي اجرايي واتاق هاي تصميم گيري ازمردان متحجر، فرصت طلب، ساده انديش ، رياكار، متملق ، قدرت طلب و مصلحت انديش و استاندارد سازي همه جانبه آموزش وپرورش در زمينه فضاها ي آموزشي ، تربيتي ، آزمايشگاهي ، كارگاهي از جمله مسائلي است كه كانون هاي صنفي و تشكل هاي معلمان سراسر كشور نگران آن هستند.
عدم حضور كافي نمايندگان مجلس در جلسه روز سه شنبه6/آذرماه/86 تشكل هاي صنفي معلمان سراسر كشور با وجود دعوت رسمي آنان نشان از فشارهاي زيادي است كه از طرف نيروهاي خاص بر آنان وارد شده و استقلال مجلس و نمايندگان را به خطر انداخته است .
ما نمايندگان معلمان سراسر كشور از اعتبار افتادن مجلس هفتم و ترس حاكم بر فضاي مجلس را نشانه باور نداشتن دولت مردان و برخي نيروهاي خاص به سخنان امام خميني (ره ) مي دانيم كه فرمودند : " مجلس در راس امور است " و " مجلس عصاره ملت است " .
نمايندگان تشكل هاي صنفي معلمان سراسر كشور براي چندمين بار باور كردند كه فضاي حاكم بر مجلس فضايي نيست كه نمايندگان بتوانند استقلال خود را حفظ كنند و از مصونيت سياسي خود براي دفاع از حقوق مردم و اقشار مختلف از جمله معلمان كشور استفاده نمايند . نمايندگاني كه قدرت شركت در جلسه اي با نمايندگان معلمان انقلابي و تشكل هاي صنفي را نداشته باشند چگونه مي توانند از ارزش ها و آرمان هاي انقلابي ملت ايران دفاع نمايند ؟
اگرچه معلمان به اين باور رسيده اند كه بعضي از نمايندگان و كيل الدوله شده اند و به قسمي كه در مجلس براي دفاع از وزيري كه مدافعان اونيزباورش نداشتند ومجبوربه استعفايش نمودند، اعتباري قايل نشدند .
خبر استعفاي وزير آموزش و پرورش كه كانون هاي صنفي در همه بيانيه هاي خود خواستار آن بودند نشانه ی شناخت درست معلمان از وضعيت آموزش و پرورش و نيروهاي حاكم بر آن است، كه معلمان قدرت واقعي و حقيقي خودراشناخته اند وباتفكر ات صنفي و سازماني ازحقوق خود دفاع خواهند كرد وپيگير مطالبات صنفي ، سياسي وفردي خود خواهند بود .
ما به سرپرست جديد آموزش و پرورش توصيه مي كنيم كه از تكرار اشتباهات وزراي دولت هاي گذشته پرهيز كند و با شيوه ي خاص و مشخص به سازماندهي وضعيت موجود و حركت به سمت آموزش پرورش استاندارد ، علمي ، توسعه يافته ، مدرن ، با فلسفه اي هماهنگ از تاريخ ايران و هويت ملي و تلفيق آن با فرهنگ اسلام و جهان ، كشتي طوفان زده آموزش و پرورش ايران رارهبري كند، واز تقليد كوركورانه اطاعت متحجرانه ، مصلحت انديشي سازشكارانه ، سياست بازي هاي گروه گرايانه و شعارهاي خود خواهانه پرهيز نمايد و با نگاهي ملي به همه نيروهاي متخصص بدون گرايش هاي سياسي خاص كه بنيان آموزش و پرورش ايران را به خطر انداخته است،با مديريت كلان و رعايت شايسته سالاري ، تخصص گرايي ، تجربه مداري و ايمان باوري عمل نمايد و از سرمايه بزرگ فكري يك ميليون و صد هزار فرهنگي و معلم آگاه و فرهيخته جهت شكوفايي ايران عزيز ، اعتلاي اسلام و توسعه فرهنگ و تمدن اسلامي - ايراني بهره گيرد و تشكيل بانك فرهنگيان ، خبر گزاري مستقل آموزش و پرورش ، مجلس معلمان ايران و تعاوني شدن صندوق ذخيره فرهنگيان را در دستور كار خود قرار داده و از يك جانبه گرايي به سمت نيروهاي خاص كاملا پرهيز نمايد .
پيشنهاد مي شود آقاي عليرضا علي احمدي ، ورود به حيطه خدمت به 15 ميليون دانش آموز و ميليون ها خانواده ايراني را به بازي نگيرد و اگر توان اين كار بزرگ و خطيررا ندارد از پذيرفتن سرپرستي و اداره اين وزرات خانه ي ميليوني پرهيز نمايد .
شوراي هماهنگي تشكل هاي صنفي فرهنگيان سراسر كشور و كانون هاي صنفي معلمان ايران با توجه به واقعيت هاي موجود و شناخت كافي از مشكلات فراروي آموزش و پرورش ايران پيشنهاد مي كند دولت و مسئولان آموزش و پرورش بايد به خواسته هاي عمومي معلمان كشور توجه كنند و موارد زير را در دستور كار خود قرار دهند .
1- بودجه آموزش و پرورش در سال 87 با كارشناسي كامل و همه جانبه و بدون كسري بسته شود ( حداقل 12هزار ميليارد تومان ) تا مديران آموزش و پرورش بتوانند بدون دغدغه مالي به آموزش و پرورش و بر نامه ريزي هاي كلان فرهنگي و زير بنايي اقدام نمايند .
2- با ايجاد معاونت يا مشاورت كانون هاي صنفي معلمان در وزارت خانه و سازمان هاي آموزش و پرورش سراسر كشور از نظرات معلمان و نهادهاي مدني براي اصلاح و توسعه آموزش و پرورش استفاده نمايند .
3- از سياسي كاري و يك جانبه گرايي در همه زمينه ها بخصوص انتصاب مديران پرهيز نمايند و بدون ملاحظه كردن مسائل سياسي و جناحي خاص به حل مشكلات آموزش و پرورش بپردازند .
4- با ايجاد فضاي باز و پذيرش نقد و ارائه پيشنهادات معلمان سراسر كشور به بازسازي ،اصلاح ،توسعه و تغييرات اساسي وساختاري آموزش و پرورش كمك نمايند .
5- از سركوب كردن نيروهاي وفادار ،تاثير گذار ،آگاه و متخصص ،انقلابي و شجاع و مومن به آرمان هاي انقلاب و كشور كاملا پرهيز نمايند و شرايط لغو احكام غير قانوني صادر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش و دادگاهها ي تخلفات اداري معلمان فعال و اعضاي كانون هاي كانون صنفي سراسر كشور و شوراي هماهنگي را فراهم كنند تا معلمان با خوش بيني و اعتماد به مسئولان و مديران ارشد بتوانند آموزش و پرورش ايران را به شكوفايي لازم برسانند .
6- همان گونه كه آقاي رئيس جمهور در جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت اعلام كردند از بودجه اي كه در اختيار دارند به تجهيز همه مدارس كشور بخصوص تجهيز آزمايشگاهها ، كارگاهها ، كتابخانه ها و رايانه اي كردن مدارس بپردازند تا با مدرن شدن مدارس و آماده شدن شرايط لازم آموزش و پرورش جايگاه واقعي خود را بدست آورد .
7- از ورود و تزريق نيروهاي خاص تحت هر عنواني در مدارس پرهيز شود تا معلمان دركمال آرامش و اطمينان به فراهم آوردن شرايط معنوي و روحي تلاش هاي علمي خود را مضاعف و مدارس ايران را به مدرسه زندگي ،شادابي ، علم جويي ، خود باوري ، اخلاق گرايي و دين باوري تبديل نمايند .
8- به قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي ،شوراي عالي آموزش و پرورش هئيت دولت و سازمان هاي جهاني احترام گذاشته و در عمل كردن به قوانين هيچ ملاحظه اي را در نظر نگيرند و بر اجرايي شدن قوانين پافشاري كنند كه از آن جمله به اجرا كردن دقيق لايحه مديريت و خدمات كشوري و نوشتن آيين نامه اجرايي و سرعت بخشيدن به اجراي آن اقدام نماييد .
9- شرايط حساس معلمان را درك و دوماه پاداش ، 176 ساعت ضمن خدمت ، حق مناطق محروم ،حق التدريس هاي مصوب ،حق مسكن و رساندن حقوق بازنشستگان به بالاتر از خط فقر و ... مطالبات فرهنگيان را با درآمد فوق العاده نفت پرداخت كنيد تا بوي نفت بر سفره هاي معلمان كشور خودي نشان دهد و اميدي به آينده ايجاد كند .
10-از رياست جمهور محترم و سرپرست آموزش وپرورش مي خواهيم كه طبق قوانين مصوب و دفاع قضايي و حقوقي از معلمان از دادسراي انقلاب بخواهند تا پرونده قضايي اعضاي كانون صنفي معلمان و ديگر معلمان كشور به دادگاه تجديد نظر استان زير نظر رياست دادگستري استان تهران و مسئول حقوق شهروندي ارجاع شود تا عدالت در اين زمينه به اجرا در آيد و همه پرونده هاي مربوط به معلمان در دادگاههاي تخلفات اداري آموزش و پرورش" كان لم يكن" تلقي شود و حكم برائت براي همه معلمان فعال در كانون هاي سراسر كشور و شوراي هماهنگي صادر گردد .
لازم به تذكر است كه همراهي وهمكاري دولت مردان براي حل مشكلات فرهنگيان مي تواند اميد به شركت كردن اين عزيزان را در همه عرصه هاي اجتماعي ، فرهنگي ، سياسي و انتخابات افزايش دهد .
با اين اميد كه انتخاب يا عزل بالاترين مقام اجرايي آموزش و پرورش با نظر معلمان كشور صورت گيرد .
دبير خانه شوراي هماهنگي
تشكل ها ، كانون ها و انجمن هاي صنفي فرهنگيان
سراسر كشور- آذر۸۶
1595- اعتراض شدید کارگران ایران خودرو به کاهش سطح دستمزدها :
در پی تجدید ساختار طبقه بندی مشاغل در شرکت ایرانخودرو در جهت ثابت نگهداشتن سطح دستمزدها موجی از اعتراض این شرکت را فرا گرفت اعتراض کارگران در بخشهای مختلف به قدری زیاد بود که شرکت مجبور گردید که روز جمعه راکه قبلا کار اعلام کرده بود لغو نماید
1596- بازداشت شدگان در پارک چیتگر همچنان در زندان اوین بسر می برند :
با وجود ی که در روز شنبه 24/9/86 دادگاه انقلاب به خانواده های بازداشت شدگان پارک چیتگر اعلام کرده بودند که محسن حکیمی ،علیرضا عسگری و حسین غلامی با قرار کفالت و ابراهیم نوروزی گوهری با سپردن وثیقه 20 میلیونی آزاد می شوند با مراجعه به دادگاه انقلاب در روز یکشنبه 25/9/86 برای انجام مراحل اداری ،از پذیرفتن اسناد کفالت و وثیقه برای محسن حکیمی وابراهیم گوهری امتنا نموده و بیان کردند پرونده نامبردگان در مرحله تحقیق است وآنان آزاد نمی شوند.
با سپردن کفالت برای علیرضا عسگری و حسین غلامی،خانواده ها به امید آزادی این افراد از ساعت 6 عصر تا 30/10 شب در جلوی درب زندان اوین منتظر ماندند، اما متاسفانه آنها آزاد نشدند.
روز دوشنبه 26 آذر خانواده ها جهت کسب اطلاع از علت عدم آزادی این افراد با وجود سپردن کفالت به دادگاه مراجعه کردند.نمازی قاضی شعبه دوم امنیت دادگاه انقلاب اعلام کرد که رای او تغییر یافته وآنها نیز باید در بازداشت بمانند. در همین روز بازداشت شدگان(به غیر ازگوهری) طی تماس تلفنی از زندان، به همسران خود اظهار داشتند که امروز (دوشنبه) امکان ملاقات وجود دارد که همسران علیرضا عسگری و حسین غلامی موفق به دیدار شدند اما اجازه ملاقات به همسر محسن حکیمی داده نشد و وقت ملاقات ایشان به شنبه هفته آینده موکول شد.ضمنا بازداشت شدگان محل نگهداری خود را بند 7 زندان اوین ذکر کردند ولی سالن های آنها از یکدیگر مجزا است .
کمیته هماهنگی منطقه تهران 26 آذر 1386
1597- دستگیر شدگان گلگشت پارک چیتگر باید سریعا آزاد شوند:
روز جمعه مورخ 23/9/86 ماموران نیروی انتظامی در پارک چیتگر تهران، ابراهیم گوهری، علیرضا عسکری، حسین غلامی و محسن حکیمی که همراه با خانواده‌هایشان دور هم جمح شده بودند را به دلایل واهی دستگیر و سپس آنها را روانه زندان کردند.
دستگیری این فعالین آنهم در روز روشن و بدون دلیل ومدرک، چیزی نیست بجز ادامه فضای رعب و وحشتی که از چندی قبل با دستگیری فعالین جنبش کارگری از جمله محمود صالحی، منصور اسانلو و فعالین جنبش دانشجویی و جنبش زنان شروع شد. حامیان نظام سرمایه‌داری در تلاش هستند تا با این شیوه مانع از رشد جنبشهای مترقی و آزادیخواه و در راس آن جنبش کارگری گردند.
ما ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه فوق، از تمامی کارگران خواستاریم که دوش به دوش هم به هر طریق ممکن برای آزادی فوری و بی قید و شرط این دوستان تلاش کنیم.
کمیته دفاع از محمود صالحی چهار‌شنبه مورخ28 /9/1386
1598- چرا تاون کاهش هزینه ها از جیب ما کارگران باید پرداخت شود :
دوستان و همکاران گرامی
معاونت منابع انسانی شرکت با دست بردن در طرح طبقه بندی مشاغل افزایش ارتقاء شغلی را از دوسال به چهارسال افزایش داده است و دلیل آنها کاهش هزینه ها با ثابت نگهداشتن دستمزد ما کارگران می باشد بطوریکه همکارانی که قرار بود امسال ارتقاء شغلی پیدا کنند با این قانون ارتقاء شغلی آنها نه تنها افزایش پیدا نمی کند بلکه دوسال دیگر عقب می افتند.
ما می پرسیم چرا تاوان کاهش هزینه ها از جیب ما کارگران باید پرداخت شود در حالیکه تولید شرکت نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه با افزایش روزانه صادرات میلیاردها سود عاید شرکت گردیده است ما می پرسیم سهم ما از افزایش تولید و صادرات چیست
دوستان و همکاران گرامی
با توجه به افزایش تورم که هر روز در جامعه رخ می دهد ثابت نگهداشتن سطح دستمزدها چه چیزی غیر از پایین آوردن توان و قدرت خرید ما می باشد به نظر می رسد هر چه تولید افزایش پیدا می کند صادرات زیاد می شود هر چه ما تلاش می کنیم چیزی غیر از فقر و نداری نصیبمان نمی شود
عدم تامین چبران کسرحقوقها دیگر معنای ندارد رکورد تولید قطع شده است آکوردها همچنان ثابت نگهداشته شده است وسایل بنی دیگر توضیح نمی شود . دادن بن نقدی هیچ چیزی نصیب ما کارگران نمی کند روغن نباتی امروز ده هزار تومان گیر نمی آید تعاونی خاص و تعاونی مصرف تبدیل به یک بنگاه منبع در آمد برای عده خاص گردیده اند این تعاونیها با بیشرمی اجناس خودرا با 20% بالای بازار به ما می فروشند.
دوستان چرا تاوان کاهش هزینه ها را ما باید بپردازیم
عدم افزایش قیمت خودرو در بازار ثابت نگهداشتن قیمت آن توسط دولت چه چیزی عاید ما کارگران می کند در حالیکه قیمت خودرو در بازار آزاد میلیونها تومان اختلاف دارد و سود آن نصیب دلان و سود جویان می گردد.
ما به شیوه تجدید در طرح مشاغل طبقه بندی معترضیم نباید این شیوه اعمال گردد اعمال این شیوه یعنی ما دیگر هیچ امیدی به افزایش شغلی خود نخواهیم داشت چه کسی قبول می کند که چهارسال به چهارسال ارتقاء شغلی پیدا کند . ما خواهان لغو این مصوبه و خواهان اجرای بهتر وکاهش اختلاف سطوح دستمزدها می باشیم
جمعی از کارگران ایران خودرو86/9/28
1599- تجمع 110 تن از كارگران كارخانه شادريس يزد در كارخانه :
کمیته کارگری پویا: تجمع 110تن از كارگران كارخانه شادريس يزد (كارخانه ريسندگي) در محوطه كارخانه در اعتراض به حقوق معوقه و تعطيلي كارخانه بدليل نبودن الياف تجمع كردند و خواستار دريافت سه ماه حقوق معوقه خود شدند.
در حال حاضر يك ماه است كه قسمت ريسندگي اين كارخانه بدليل نداشتن الياف تعطيل شده است و دو هقته قبل هم 25 نفر از نمايندگان كارگران به اداره كار مراجعه كرده و خواستار رسيدگي شده بودند ولي به آنها جوابي داده نشد. كارگران از ديروز ساعت 10 صبح دستگاهها را خاموش كرده و تا دريافت حقوق خود دست از تحصن و تجمع در كارخانه برنخواهند داشت و دستگاهها را نيز روشن نخواهند كرد.
مديريت كارخانه براي جلوگيري از تجمع كارگران در مقابل فرمانداري و اداره كار كه قرار بود امروز انجام شود به كارگران وعده داده است كه تا روز شنبه حقوق آنان را پرداخت خواهندكرد.
يكي از كارگران ميگويد: كارگران نان شب ندارند ، سه ماه است كه حقوق نگرفته اند. مديريت جواب گوي ما نيست. ما از ديروز صبح دستگاهها را خاموش كرده ايم كه حقوق معوقه مان را دريافت كنيم. هر كدام از ما حداقل 2 ميليون طلب حقوق داريم و در حال حاضر كارگران شيفت روز و شيفت شب در اينجا خواهيم نشست تا جواب بگيريم. اين مرحله اول كارمان است. اگر جواب نگيريم به فرمانداري و استانداري و اداره كار مراجعه ميكنيم و تا حقوق نگيريم دست بردار نيستيم و به سر كار برنميگرديم.
كارگر ديگري ميگويد: كارگران عصباني هستند. هيچكس به وضعيت ما رسيدگي نميكند، 141 نفر از كارگران اين كارخانه كه كار ريسندگي ميكردند بيكار شده اند زيرا اليافي براي كار نداريم. تعداد 60 نفر از كارگران اين كارخانه خانم ها هستند. تجمع كارگران در محوطه كارخانه از ساعت 9.30 الي 12.30 ادامه داشت و براي صرف ناهار تعطيل شد و مجددا از ساعت 14 الي 22 شب ادامه خواهد داشت و كارگران تا رسيدن به حقوق خود دست برنخواهند داشت.
1600- اعتراض کارگران مرودشت شیرازبه عدم دریافت حقوق و پایین بوده سطح دستمزدها :
کارگران کارخانه ي آزمايش واقع در مرودشت شيراز از روز سه شنبه 27/9/86 دست به اعتصاب زده اند كه تا تاريخ 5 ديماه اين اعتراض ادامه داشته است . کارگران اين کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و پايين بودن سطح دستمزدها دست از کار کشيده اند.
در چند ماه گذشته كارگران اين كارخانه به همين دليل اعتراضاتي را برگزار كردند در اين مدت تعدادي از كارگران به بهانه برپايي اين اعتراضات اخراج شده اند. اين كارخانه داراي 1400 كارگر بوده است كه در جريان كار مدير اين كارخانه فردي به نام فاضي است و با كمك موصلي رئيس حراست كارگران را به بهانه هاي مختلف اخراج كرده اند اين كارخانه در حال حاضر با 400 كارگر كار ميكند ..
1601- نامه اعتراضی خطاب به همه کارگران، تشکل‎ها و فعالين کارگری در سراسر جهان:
محمود صالحی در آستانه مرگ قرار دارد!!!
رفقای کارگر و مردم آزادی‎خواه!!
بيش از 8 ماه از زندانی شدن محمود صالحی، اين سمبل مقاومت کارگری توسط نظام سرمايه‎داری ايران می‎گذرد. همان طور که می‎دانيد او به خاطر دفاع ازمطالبات کارگران، گرامی‎داشت روز جهانی کارگر و حق ايجاد تشکل‎های آزاد و مستقل کارگری، دستگير و زندانی شده است اما فشار زندان وخامت جسمانی محمود را صدچندان کرده است. او در بيرون از زندان به خاطر نارسايي شديد کليوی و پيامدها و دردهای ناشی از آن همواره تحت نظر پزشک متخصص قرار داشت. اما محيط زندان و موانعی که مسئولين قضايي عامدانه بر سر مداوای او ايجاد کرده و می‎کنند، وضعيت حياتی محمود را لحظه به لحظه وخيم‎تر کرده است تا جايي‎که مسئولين زندان برای چندمين بار او را در حالی که به واسطه نوسان فشار خون در حالت اغما قرار گرفته بود به بيمارستان توحيد سنندج بردند. اکنون محمود صالحی علاوه بر نارسايي کليه از مشکل قلبی که ازنتایج زندان است نیز رنج می برد. همچنین فشار خونش گاه تا 25 درجه بالا می‎رود، ادرار او دفع نمی‎شود، اوره او تا حدی بالا است که وارد خونش می شود و…
تشکل های کارگری و کارگران ایران وجهان!!!
شرايط جسمی محمود نشان می دهد که وی با اين روند فشار مدت چندانی دوام نخواهد آورد.
رفقای محمود در سراسر جهان تاکنون اقدامات مهمی در جهت معالجه و آزادی وی انجام داده‎اند که در جای خود بسی ارزشمند است اما اکنون شرايط به شدت بحرانی اين فعال کارگری همه کارگران، تشکل‎ها و فعالين کارگری در سراسر جهان را فرا می‎خواند تا از حد فعالیتهای تا کنونی فراتر رفته، بر وسعت فشارها بر نظام سرمايه‎داری حاکم در ایران و حاميان داخلی وجهانی آن بيافزاييم و جان محمود صالحی را نجات دهيم.
شورای همکاری تشکل‎ها و فعالين کارگری30/9/86
shorayehamkari@gmail.com
کميته دفاع از محمود صالحی
انجمن فرهنگی حمايتی کارگران (آوای کار)
اتحاد کميته‎های کارگری
کميته پيگيری ايجاد تشکل‎های آزاد کارگری
کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل مستقل کارگری
جمعی از فعالين کارگری
1602- کارگران ايران خودرو خواهان آزادي فوري کارگران دستگير شده در پارک چيتگر شدند :
دوستان ما را آزاد کنيدايجاد تشکلهاي کارگري که جرم استآزادي بيان که جرم استتشکيل سنديکا که جرم استاعتصاب و اعتراض که جرم استآيا رفتن به پارک جرم استآيا تفريح خانوادگي هم جرم استدوستان و همکاران گراميبا خبر شدييم روز جمعه نيروهاي امنيتي به خانوادهاي کارگران که جهت تفريح به پارگ چيتگر رفته بودند حمله کرده و چهار نفر از مردان اين خانواده ها را دستگير مي کنند در ميان دستگير شدگان آقايان ابراهيم گوهري از کارگران سنديکاي شرکت واحد و آقايان حکيمي و غلامي و عسگري که از فعالين کارگري هستند ديده مي شوند ميدانيم اقدام براي ايجاد تشکل کارگري جرم است چون اگر جرم نبود آقاي اسالو الان در زندان نبود مي دانيم اعتصاب جرم است چون اگر جرم نبود بيش دهها نفر از دوستان خودمان به خاطر اعتصاب اخراج نمي شدند.مي دانيم آزادي جرم است چون اگر جرم نبود دهها دانشجو بخاطر فرياد آزادي زنداني نمي شدند.ولي نمي دانسيتم رفتن کارگران به پارک نيز جرم محسوب مي شود. نمي دانستيم تفريح خانوادگي جرم است.ما جمعي از کارگران ايران خودرو اين حرکت نيروهاي انتظامي را قويا محکوم کرده و خواهان آزادي بدون و قيد و شرط اين کارگران دستگير شده مي باشيم.جمعي از کارگران ايران خودرو۸۶/9/۳۰

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی